Co se děje v naší třídě?

Září 2019

V prvním měsíci školního roku jsme se seznamovali s novým prostředím mateřské školy, s novými kamarády, s lidmi, kteří o nás budou ve školce pečovat. Seznámili jsme se se základními a důležitými třídními pravidly – pusinkové, srdíčkové, ouškové, ručičkové, želvičkové, kapičkové a postýlkové a už je všechny dobře známe a také se snažíme je dodržovat, aby nám společně bylo ve školce dobře a pohodově.

Ve školce máme spoustu hraček, které si mezi sebou půjčujeme a nehádáme se o ně. Učíme se s hračkami hrát a ne je ničit a používat k hloupostem. Paní učitelky se s dětmi neváhají zapojit do hry a ukázat jim tak návod, jak si společně hrát, aby nám při tom bylo prima.

Již za první měsíc děti udělaly obrovské pokroky. Naučily se spoustu písniček, básniček i pohybových her. Každý týden si užíváme velké cvičení v tělocvičně a pobyt v sauně. Objevujeme také radost z relaxace při dechových a relaxačních cvičeních a poslechu relaxační hudby.

Do každodenního režimu dne je zařazeno předčítání pohádek před spaním, dokonce nás navštívily i paní knihovnice a ukázaly nám krásné knížky. Zjistili jsme, že číst se dá i bez písmenek a to s pomocí obrázků – moc se nám to líbilo!

V měsíci září proběhl také projektový týden „Žížaly“. Do tříd byly umístěny kompostéry s žížalami, vařili jsme žížalový čaj, vařili jsme žížalový salát, užili jsme se písničky a básničky o žížalách, hráli jsme žížalové závody a dokonce jsme hledalin žížaly na zahradě. Nástěnky v celé školce zdobily prostě žížaly.

Během prvního měsíce všechny děti zvládly adaptační režim a do školky se těší, protože si tu užíváme spoustu zábavy.

Halloween

Ve čtvrtek 31.10.2019 starší děti z Modré a Zelené třídy přišly svým mladším kamarádům ze Žluté třídy zazpívat halloweenskou píseň Baby shark. Děti byly zrovna v sauně, a tak je modrásci se zelenáčky v halloweenských kostýmech překvapili, přijaly kamarády ale s úsměvem, a proto za svou statečnost dostaly želé bonbón. Paní učitelka jim slíbila, že pokud budou moc statečné a líbil se jim tento krátký program, který jim měl přiblížit svátek „dušiček“ Halloween, mohou si také na pondělí přinést kostým či masku a společně si také zatančí. Již v našem skromném počtu, za líbivějších zvuků a známých melodií a na jakékoliv téma, aby se jim to líbilo. Prosíme proto rodiče, pokud mají možnost jakéhokoliv kostýmu, aby jej přinesli na pondělí. Není to nutnost, masek a maňásků máme dostatek a děti už jsou své zvířecí kamarády ze školky zvyklé a do angličtiny si je rozdávají automaticky. Jen pro ozvláštnění…

Říjen 2019

Měsíc říjen proběhl v duchu oslav svátku všech svatých – u nás dušičky, v cizině Halloween. Děti ze zelené a modré třídy nás překvapily v sauně, zazpívaly nám písničku, rozdaly sladké odměny a šly strašit zase o dům dál. My jsme si strašidelného reje užili v rámci každodenních dopoledních lekcí angličtiny.

Uskutečnila se také drakiáda, kdy jsme se všichni společně s dětmi i rodiči vydali na nádhernou podzimní procházku Komenského sady, abychom na kopci mohli vypustit dráčky. Děti od nás dostaly bílé dráčky, které si po drakiádě odnesly domů a tam je společně s rodiči vyzdobily, přinesly zpět do školky a tu jsme si krásně vyzdobili.

Přišel k nám na návštěvu také kouzelník a nekouzlily pouze děti, ale také paní učitelky! Přišlo se za námi podívat také divadýlko, které nás naučilo krásné písničky, zopakovalo si s námi hezká slovíčka a seznámilo nás s některými písmenky.

Podzimní počasí nám velmi přálo a užili jsme si každodenní vycházky plné zážitků a objevování světa kolem nás. Stavěly jsme domečky skřítkům, sbírali jsme přírodní materiály ke společnému tvoření, podařilo se nám nasbírat i pár hříbků, pozorovali jsme a krmily kachny u řeky a také jsme pozorovali měnící se přírodu. Vítr foukal, listí měnilo své barvy a my jsme toho všeho využili ke spoustě zábavy a tvoření.

Listopad 2019

Na začátku listopadu nás opět navštívil kouzelník, který tentokrát nezapojil jen děti a paní učitelky, ale také paní ředitelku! Přijímali jsme vesmírné signály a bylo to všechno čarokrásné. Představení předcházelo akci „Broučkiáda“ pořádané pro rodiče s dětmi. Děti ze všech tříd zatancovaly společný taneček na písničku „Mravenčí ukolébavka“, dostaly vyrobená tykadýlka a broučky, které jsme šli společně uspat do parku. Lampionový průvod se vydařil a za svitu lampionů se podařilo uspat všechny broučky.

V listopadu jsme se v rámci TVP soustředili na témata „Moje tělo“, „Co jsou to vitamíny“, „Jak pečovat o své zdraví“…. vnímali jsme všemi smysly – hráli jsme sluchové, hmatové, chuťové, paměťové a zrakové hry. Ochutnávali jsme ovoce a zeleninu se zavázanýma očima, vnímali jsme své tělo, rozeznávali co je zdravá a nezdravá potravina, jak pečovat o své tělo a zdraví, jak předcházet ale také se o sebe a o druhé starat v nemoci.

Je sice ještě brzy, ale budeme se ke konci listopadu účastnit soutěže ve výzdobě vánočních stromečků a betlémů, takže jsme v plném proudu pečení perníčků, jejich zdobení, ale také ve výrobě betlému. Moc nás to vše baví a těšíme se až na radnici ukážeme, co jsme společně vyrobili.

Prosinec 2019

Na začátku prosince se připravujeme na návštěvu Mikuláše, anděla a čerta. Poctivě nacvičujeme písničky, básničky a zdobíme celou školku. Začali jsme otvírat políčka adventního kalendáře a rozdávat si mezi sebou dobroty a děláme si tak vzájemně radost.

Půjdeme se podívat na náš vystavený Betlém na radnici, projdeme se na vánoční trhy, kde se podíváme na rozsvícený vánoční stromeček. Čeká nás první návštěva solné jeskyně, zdobení stromečku, vánoční besídka pro rodiče, vánoční posezení s rozdáváním dárků a ochutnávkou cukroví, pečení cukroví, slavnostní vánoční oběd a také stihneme i Muzikohrátky a návštěvu Divadla loutek v Ostravě. Přijdou nás také navštívit klauni a oslavíme tak společně všichni příchod těch nejkrásnějších svátků v roce.

Přejeme všem nádherné prožití adventu i samotných svátků vánočních. Vždyť právě děti jsou těmi, kvůli kterým je tohle období nejkrásnější!!!

KRÁSNÉ VÁNOCE A VŠE NEJLEPŠÍ DO NOVÉHO ROKU PŘEJE ŽLUTÁ TŘÍDA I CELÝ KOLEKTIV MATEŘSKÉ ŠKOLY!!!!

Leden 2020

Po oslavách vánočních svátků a příchodu nového roku jsme se společně přivítali zpátky v mateřské škole. Povídali jsme si o tom, jak jsme vánoce a oslavu nového roku prožili, co jsme našli pod stromečkem, co jsme měli k večeři i jaké tradice jsme dodrželi.

Při příležitosti návštěvy Tří králů v zastoupení dětí ze zelené třídy jsme si společně zazpívali koledu. Starší děti popovídali dětem, jak se tito králové jmenovali, kam putovali a co Ježíškovi přinesli.

Měsíc leden se nese v duchu témat „Šikovná zima“, „Péče o zvířátka v zimě“, „Leden ledýnek“ a „Co si v zimě oblékáme“.

Navštíví nás mobilní planetárium s pohádkou, přijde k nám na návštěvu paní s přednáškou o hygieně a správném umývání rukou, absolvujeme lyžařský výcvik a také začneme navštěvovat kurzy plavání.

Nadále budeme pokračovat v pravidelných vycházkách, pozorování zimní přírody, vyrobíme si lojové koule pro ptáčky, zahrajeme si koulovanou v tělocvičně /jelikož letošní zima sněhu příliš nepřeje/, ale také se budeme saunovat, relaxovat, tvořit a vymýšlet spoustu zajímavých aktivit…třeba jak vyrobit sněhuláka na tisíc způsobů, když venku není z čeho :-).

Únor 2020

Měsíc únor se ponese v duchu zdravé výživy, přijdou nás navštívit tvůrci pořadu České televize „Draci v hrnci“ a my jim zazpíváme tématické písničky, při čemž nás budou natáčet. Vše poté bude vysíláno v televizi.

Dále budeme prožívat masopust a oslavy karnevalu, kdy nás přijdou pobavit klauni Modrý slon a budeme společně rejdit v maskách. Také se ponoříme do knížek a pohádek, přineseme si nejoblíbenější knížky z domova a přečteme si své oblíbené příběhy, o kterých si společně popovídáme s kamarády.

V únoru děti z naší třídy začnou navštěvovat každé úterý lekce tenisu, které probíhají na krytých kurtech nedaleko mateřské školy. První lekce proběhne 25. 2. 2020. Lekce, které budou z jakýchkoliv důvodů odloženy, budou nahrazovány v novém termínu či prodloužením domluvených lekcí.

Počínaje 6. 2. 2020 budou děti každý čtvrtek jezdit do solné jeskyně, kde budou inhalovat a relaxovat společně s dětmi z červené třídy.

Nadále probíhají každou středu návštěvy tělocvičny, kde se koná velké cvičení – hudebně pohybové a pohybové hry, překážkové dráhy, závody v družstvech, psychomotorická cvičení s padákem, taneční dopoledne apod. Každý čtvrtek pak chodíme do sauny, kde se vyhřejeme při poslechu pohádky či relaxační hudbě.I v druhém pololetí pokračují kroužky angličtiny, atletiky a gymnastiky.

Naše MŠ se účastní soutěže Safari v Avionu a Ikea, kdy jsme z recyklovaných materiálů vyrobili s dětmi africká zvířata, která budou v případě postupu v soutěži vystaveny v nákupním centru Avion Shopping Park. V této soutěži se hraje o hodnotné poukázky, které budou samozřejmě využity pro zábavu a nákup hraček vašich dětí v Barevné školce.

Duben 2020

Vážení rodiče,

k nahlédnutí a inspiraci zde vkládám třídní vzdělávací plán na příští týden. Plány budu předkládat pravidelně, sledujte naše webové stránky. Neberte to v žádném případě jako úkoly pro děti nebo pro Vás, pouze nápady k vyplnění volného času a nudy. Ve fotogalerii najdete, jak výrobky vypadají. V případě jakýchkoli dotazů se na mě neváhejte obrátit na email žluté třídy zlutatrida@email.cz nebo přímo na mne, ráda Vám vše vysvětlím. Moc Vás všechny zdravím, děti především a přeji mnoho zdraví a sil při zvládání této nelehké situace.

Nicole Vilášková

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „JARNÍ DVOREK“

(30.3.-3.4. 2020)

Dílčí cíle:

Rozvoj a užívání všech smyslů

Rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu

Vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení

Rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)

Rozvoj schopnosti sebeovládání

Rozvoj schopnosti citové vazby vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat

Rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání

Posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem /v rodině, v MŠ, v dětské herní skupině apod.)

Ochrana os. soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými

Vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách

Seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije

Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním a kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

Pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit

Rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách

Vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou i neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemi

Pondělí:

  • Práce s knihou – obrázkové knížky, atlasy květin, obrázky na internetu, naučné pořady – popovídat si s dítětem, co vidí na obrázku /ať popíše vše co vidí-co má jakou barvu, tvar, účel – improvizujte/, jak květina vypadá a jak se jmenuje, kde roste /louka,pole,les,zahrada/, můžete spočítat okvětní lístky…
  • Hudebka, zpěv, rozumovka, pohybovka – Uvíjíme věneček“: „Uvíjíme věneček, ze všech našich kytiček, zapleteme do věnečku lístek, kvítek i větvičku, jaké jméno máš???“ (Melodie není nutná – zkusme se zasmát a opět zaimprovizovat i když nejsme zpěváci.) /Rozumový rozvoj, rozpoznání barev a názvů květin, chůze mezi překážkami, rozvoj jemné motoriky – opět improvizujeme – nejsou děti k uplétání věnečku, položíme na zem rourkové těstoviny nebo papírové roličky, které dítě při písničce obchází a navléká na špagátek – než navlékne další zazpívá např. /dítě samo vymyslí/ „červená růžička, žlutý tulipán, bílá sněženka…“
  • Výtvarka: Rozvoj jemné motoriky při úchopu vidličky /dítě uchopí vidličku, namočí ji do barvy – pokud nemáte barvu, můžete použít koření paprika s trochou vody, oční stíny, lak na nehty, rtěnku, omáčku…/ dítě otiskne vidličkou tvar tulipánu a dokreslí či domaluje stonek, list, a věřím, že trávu také zvládne

Úterý:

  • Části rostlin – květ, stonek, list, kořen – práce s obrázkovým materiálem, naučné pořady, encyklopedie, internet
  • Výtvarka: „Sedmikráska“ – burizony, bílé fazole, odstříhané konce od smotků do uší…lepíme na podklad okvětní lístky sedmikrásky, uprostřed květiny vybarvit žlutě – dokreslit stonky, listy, kápnout barvu a dechové cvičení – dítě rozfouká kořeny
  • Pohybovka, rozumovka, upevnění znalostí – „Uvíjíme věneček“ – viz.bod pondělí

Středa:

  • Fáze růstu rostliny – semínko, klíček, rostlinka, květina – co potřebuje semínko/rostlina k růstu? Voda, vzduch, světlo, teplo, živiny…opět doporučuji práci s obrazovým materiálem, knihou, internetem, naučnými pořady
  • Pracovní výchova: naklíčit semínko čehokoli – hrášek, fazole, rajče, paprika…na vatě, vatovém tampónku – zalévat, pozorovat, sledovat, co se děje…vést dítě k zodpovědnosti a starosti o „něco“
  • Hudebně pohybová hra: „Čížečku, čížečku“ – zazpívejte si /píseň určitě znáte, nebo je k dispozici na internetu i s tanečkem/, ať dítě napodobí co mu předvádíte:
  • Výtvarka: Makové květy – otisky prstů barvami, dokreslení stonku, listu, louky
  • Pohádka: Poslech čtené pohádky „Maková panenka a motýl Emanuel“- pokud nemáte knihu jsou ke stažení i na internetu, v nejhorší nouzi i audiopohádky – rozhovor nad pohádkou, kladení otázek – jakou barvu měla sukničku, jakou barvu měl Emanuel kabátek, o čem byla pohádka…

Čtvrtek:

  • Změny přírody na jaře“ – při „možné“ procházce si povídejte o tom, jak se příroda mění, že se otepluje, taje sníh /který letos nebyl/, mění se oblečení, hledejte první jarní květiny, pokud je nenajdete, najděte je dětem na internetu, co jsou to kočičky, uveďte už do tématu velikonoc, který bude příští týden…
  • Výtvarka: „Sněženka“ – skládání dle vzoru rodiče z papírové čtvrtky /rozstřihneme bílý papír na čtverec, složíme jej napůl od špičatého rohu, přehneme vzniklé rohy trojúhelníku dolů symetricky, avšak ne až k třetí špičce – necháme cca. 0,3 cm/ – vznikne nám květ sněženky – stonek, květ – improvizujeme z toho,co máme doma. Kořen – kápneme barvu, tuš…a dítě fouká a rozfoukává kořeny – dechové cvičení
  • Pohybová hra: „Teplo – zima“ – pokyn pro dítě teplo=stojí, zima=dřepí a je schoulené – reakce na signál – opakujete nepravidelně pokyn zima, teplo, teplo, zima, teplo, teplo, teplo, zima….

Pátek:

  • Lokalita růstu rostlin – popovídejte si nad knížkou či internetem, které rostliny kde rostou – co najdeme na zahradě, v lese, na poli, na louce…
  • Výtvarka: „Jarní louka“ – rozstříhejte jeden konec toaletní roličky cca 2cm podélně v rozestupech cca 3mm, namáčejte do různých barev a otiskujte na papír – vzniknou vám květy, domalujte stonek, listy, trávu a máte hotovo.
  • Pohybovka: Zopakujte si hudebně pohybové hry „Čížečku, čížečku“ a „Uvíjíme věneček“ a užijte si víkend!

Jen tak pro nudu:

Uvařte si s dětmi heřmánkový čaj.

Namažte si ruce temperou a umývejte se bez vody, ať děti vidí, kam se jim dostane mýdlo.

Užijte si smyslové hry – ochutnávky ovoce, zeleniny, pochutin…se zavázanýma očima

Užijte si sluchové hry „Hádej, co to je, když ti to popíšu“ + pocitová kresba = nakresli, co jsi uhádl

Námětové hry – „Na detektiva“ – najdi určitou věc, kterou ti popíšu

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY:

  • zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony (postarat se o hračky, pomůcky, uklidit po sobě, zvládat jednoduché úklidové práce, práce na zahradě)
  • mít povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a bezpečí a o tom, kde v případě potřeby hledat pomoc
  • ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem
  • domluvit se slovy, gesty, improvizovat
  • naučit se zpaměti krátké texty
  • chápat slovní vtip a humor
  • vést rozhovor
  • poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
  • řešit problémy, úkoly a situace
  • rozhodovat o svých činnostech
  • prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
  • být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě, věcem
  • chápat, že všichni lidé mají stejnou hodnotu, přestože každý je jiný
  • respektovat potřeby jiného dítěte, dělit se s ním o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělit si úkol s jiným dítětem
  • chovat se zdvořile, přistupovat k druhým lidem bez předsudků, s úctou jejich osobě, vážit si jejich práce a úsilí
  • vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností (zazpívat píseň, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji, sledovat a rozlišovat rytmus)
  • porozumět, že změny jsou přirozené a samozřejmé

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „VELIKONOCE“

(6.4.-10.4. 2020)

Pondělí:

  • Velikonoce“ – popovídejte si s dětmi o těchto svátcích, jaké dodržujeme zvyky a tradice, zmiňte zdobení vajíček, chození chlapců na koledu, co je to pomlázka, jak se děvčata koledníkům odměňují, pečení mazance, jidášů, škaredou středu, zelený čtvrtek, Velký pátek…na internetu lze dohledat spousta motivačních příběhů a pohádek, popř. doporučuji literaturu „Rok v mateřské škole“
  • Seznámení s koledou „Hody, hody“ : Hody, hody, doprovody, dejte vejce malovaný, nedáte-li malovaný, dejte aspoň bílý, slepička vám snese jiný.

Nebo:

Hody, hody doprovody, já jsem malý zajíček,

utíkal jsem podle vody, nesl kopu vajíček.

Potkala mě koroptvička, chtěla jedno červené,

že mi dá lán jetelíčka, a já řekl: „Ne, ne, ne!“

Na dvorečku za potokem, mám já strýce králíčka,

tomu nosím každým rokem malovaná vajíčka.

Hody, hody, doprovody, já jsem malý zajíček,

dojdu-li tam bez nehody, dám mu kopu vajíček.

  • Velikonoční vajíčko“: Nakreslete na bílý papír černým fixem tvar vajíčka, vezměte korkovou zátku a namáčejte do tempery, můžete zdobit dle své fantazie – řádky, střídavě, motivy srdíčka, kolečka…nemáte-li zátku, použijte prsty, houbičku na nádobí, zmuchlaný papírový kapesník apod.

Úterý:

  • Mláďátka“ – práce s knihou či obrázkovým materiálem – přiřazování mláďat a dospělých+samice a samec zvířat – koza/kozel/kůzle, prase/svině/sele, kráva/vůl/tele, husa/houser/house, slepice/kohout/kuře atd.
  • Domácí pexeso“ – vyrobte si s dětmi domácí pexeso – namalujte dospělé zvíře a do dvojice jeho mládě – jednoduchou kresbu zvládneme všichni, nebojte se toho! 🙂
  • Kuřátko“ – vidličku namáčíme do barvy a tiskáme do tvaru kruhu, vystřihneme očka, zobáček nebo dokreslíme po zaschnutí, domalujeme nožičky viz. obrázek ve fotogalerii

Středa:

  • Zajíček“ – rozstřihněte WC roličku na 3x válec – ze 2 vytvarujte ouška, 1 zůstává kulatý na hlavičku, namáčíme do barvy a otiskujeme na barevný papír, dokreslíme detaily – čumáček, očka, pusinku – dozdobíme domalováním travičky či dle vlastní fantazie viz. obrázek ve fotogalerii
  • Hudebně-pohybová hra: „Zajíček v své jamce“ – alternativa přizpůsobená pobytu doma – ve dvojici se vezmete za obě ruce a točíte se dokola, přitom zpíváte: „Zajíček v své jamce sedí sám, sedí sám, ubožáčku co je ti, že nemůžeš skákati? Chutě skoč, chutě skoč a vyskoč!!!! – a vyskočíte s rukama nahoru a protáhnete se
  • Velikonoční závod“ – schovejte doma na různých místech velikonoční vajíčka (pod peřinu, do lednice, do skříně, do koupelny..) a dítě dostane za úkol jich najít co nejvíce. Jako motivaci lze použít buď sourozence či rodiče a udělat opravdové závody, kdo najde vajíček více, nebo podle počtu nasbíraných vajíček počet bonbonků za odměnu např.

Čtvrtek:

  • Velikonoční zápich“ – vystřihněte z papíru tvar vajíčka, nazdobte libovolnou dostupnou technikou (voskovky, pastelky, tempery, vodové barvy, malování rozpustnou kávou…)přilepte lepící páskou na špejli a zapíchněte do květináče ke květinám
  • Velikonoční pomazánka“ – recept: 1 uvařené vejce 1 PL pomazánkového másla/tvarohu/žervé/rama…co máte doma sůl dle chuti
  • dítě vajíčko rozmačká vidličkou smíchá s máslem, osolíme dle chuti, dítě maže na nakrájená kolečka rohlíku nebo toastový chleba – na talíř přidáme čerstvou zeleninu (k čemu všemu lze použít vajíčka nasbírané na Velikonoce? Vymýšlejte s dětmi nejrůznější recepty – vajíčková pomazánka/salát, velikonoční nádivka, vajíčková tlačenka,drožďová pomazánka….viz. receptů je na internetu i ve vašich nápadech spousta)

Pátek:

  • neopomíjejme nynější situaci a zopakujme si s dětmi zásady správné hygieny – doporučuji odkaz na YouTube na Míšu Růžičkovou – písnička Mýdlo – aktuálně má i hezky zpracovaný návod proč je nyní nutno používat roušky – zadejte Míša Růžičková – „Roušky“, najděte si i její další písničky, které Vás děti rády naučí – milujeme tancování na „Popelář“, „Hlava, ramena“, „Kamarád“ – tancujeme pravidelně, děti Vám rády ukáží jak na to!
  • Opakování básničky: To jsou ruce, to jsou dlaně, mýdlo s vodou patří na ně. A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo.
  • Čisté ruce“ – natřete si dlaně temperovou barvou, otiskněte dlaň na papír, pořádně rozetřete barvu na rukou a potom si vyzkoušejte, jak si umýt ruce tak, aby byly čisté všechna místa na nich. Na otištěný obrázek dlaně domalujte obličeje (viz. fotogalerie) a zopakujte si s dětmi básničku:

Paleček je dědeček,

ukazovák babička,

prostředníček tatínek,

prsteníček maminka,

ten nejmenší malíček,

je největší mazlíček.“

Komentáře jsou uzavřeny.