Co se děje v naší třídě?

Září 2019

V prvním měsíci školního roku jsme se seznamovali s novým prostředím mateřské školy, s novými kamarády, s lidmi, kteří o nás budou ve školce pečovat. Seznámili jsme se se základními a důležitými třídními pravidly – pusinkové, srdíčkové, ouškové, ručičkové, želvičkové, kapičkové a postýlkové a už je všechny dobře známe a také se snažíme je dodržovat, aby nám společně bylo ve školce dobře a pohodově.

Ve školce máme spoustu hraček, které si mezi sebou půjčujeme a nehádáme se o ně. Učíme se s hračkami hrát a ne je ničit a používat k hloupostem. Paní učitelky se s dětmi neváhají zapojit do hry a ukázat jim tak návod, jak si společně hrát, aby nám při tom bylo prima.

Již za první měsíc děti udělaly obrovské pokroky. Naučily se spoustu písniček, básniček i pohybových her. Každý týden si užíváme velké cvičení v tělocvičně a pobyt v sauně. Objevujeme také radost z relaxace při dechových a relaxačních cvičeních a poslechu relaxační hudby.

Do každodenního režimu dne je zařazeno předčítání pohádek před spaním, dokonce nás navštívily i paní knihovnice a ukázaly nám krásné knížky. Zjistili jsme, že číst se dá i bez písmenek a to s pomocí obrázků – moc se nám to líbilo!

V měsíci září proběhl také projektový týden „Žížaly“. Do tříd byly umístěny kompostéry s žížalami, vařili jsme žížalový čaj, vařili jsme žížalový salát, užili jsme se písničky a básničky o žížalách, hráli jsme žížalové závody a dokonce jsme hledalin žížaly na zahradě. Nástěnky v celé školce zdobily prostě žížaly.

Během prvního měsíce všechny děti zvládly adaptační režim a do školky se těší, protože si tu užíváme spoustu zábavy.

Halloween

Ve čtvrtek 31.10.2019 starší děti z Modré a Zelené třídy přišly svým mladším kamarádům ze Žluté třídy zazpívat halloweenskou píseň Baby shark. Děti byly zrovna v sauně, a tak je modrásci se zelenáčky v halloweenských kostýmech překvapili, přijaly kamarády ale s úsměvem, a proto za svou statečnost dostaly želé bonbón. Paní učitelka jim slíbila, že pokud budou moc statečné a líbil se jim tento krátký program, který jim měl přiblížit svátek „dušiček“ Halloween, mohou si také na pondělí přinést kostým či masku a společně si také zatančí. Již v našem skromném počtu, za líbivějších zvuků a známých melodií a na jakékoliv téma, aby se jim to líbilo. Prosíme proto rodiče, pokud mají možnost jakéhokoliv kostýmu, aby jej přinesli na pondělí. Není to nutnost, masek a maňásků máme dostatek a děti už jsou své zvířecí kamarády ze školky zvyklé a do angličtiny si je rozdávají automaticky. Jen pro ozvláštnění…

Říjen 2019

Měsíc říjen proběhl v duchu oslav svátku všech svatých – u nás dušičky, v cizině Halloween. Děti ze zelené a modré třídy nás překvapily v sauně, zazpívaly nám písničku, rozdaly sladké odměny a šly strašit zase o dům dál. My jsme si strašidelného reje užili v rámci každodenních dopoledních lekcí angličtiny.

Uskutečnila se také drakiáda, kdy jsme se všichni společně s dětmi i rodiči vydali na nádhernou podzimní procházku Komenského sady, abychom na kopci mohli vypustit dráčky. Děti od nás dostaly bílé dráčky, které si po drakiádě odnesly domů a tam je společně s rodiči vyzdobily, přinesly zpět do školky a tu jsme si krásně vyzdobili.

Přišel k nám na návštěvu také kouzelník a nekouzlily pouze děti, ale také paní učitelky! Přišlo se za námi podívat také divadýlko, které nás naučilo krásné písničky, zopakovalo si s námi hezká slovíčka a seznámilo nás s některými písmenky.

Podzimní počasí nám velmi přálo a užili jsme si každodenní vycházky plné zážitků a objevování světa kolem nás. Stavěly jsme domečky skřítkům, sbírali jsme přírodní materiály ke společnému tvoření, podařilo se nám nasbírat i pár hříbků, pozorovali jsme a krmily kachny u řeky a také jsme pozorovali měnící se přírodu. Vítr foukal, listí měnilo své barvy a my jsme toho všeho využili ke spoustě zábavy a tvoření.

Listopad 2019

Na začátku listopadu nás opět navštívil kouzelník, který tentokrát nezapojil jen děti a paní učitelky, ale také paní ředitelku! Přijímali jsme vesmírné signály a bylo to všechno čarokrásné. Představení předcházelo akci „Broučkiáda“ pořádané pro rodiče s dětmi. Děti ze všech tříd zatancovaly společný taneček na písničku „Mravenčí ukolébavka“, dostaly vyrobená tykadýlka a broučky, které jsme šli společně uspat do parku. Lampionový průvod se vydařil a za svitu lampionů se podařilo uspat všechny broučky.

V listopadu jsme se v rámci TVP soustředili na témata „Moje tělo“, „Co jsou to vitamíny“, „Jak pečovat o své zdraví“…. vnímali jsme všemi smysly – hráli jsme sluchové, hmatové, chuťové, paměťové a zrakové hry. Ochutnávali jsme ovoce a zeleninu se zavázanýma očima, vnímali jsme své tělo, rozeznávali co je zdravá a nezdravá potravina, jak pečovat o své tělo a zdraví, jak předcházet ale také se o sebe a o druhé starat v nemoci.

Je sice ještě brzy, ale budeme se ke konci listopadu účastnit soutěže ve výzdobě vánočních stromečků a betlémů, takže jsme v plném proudu pečení perníčků, jejich zdobení, ale také ve výrobě betlému. Moc nás to vše baví a těšíme se až na radnici ukážeme, co jsme společně vyrobili.

Prosinec 2019

Na začátku prosince se připravujeme na návštěvu Mikuláše, anděla a čerta. Poctivě nacvičujeme písničky, básničky a zdobíme celou školku. Začali jsme otvírat políčka adventního kalendáře a rozdávat si mezi sebou dobroty a děláme si tak vzájemně radost.

Půjdeme se podívat na náš vystavený Betlém na radnici, projdeme se na vánoční trhy, kde se podíváme na rozsvícený vánoční stromeček. Čeká nás první návštěva solné jeskyně, zdobení stromečku, vánoční besídka pro rodiče, vánoční posezení s rozdáváním dárků a ochutnávkou cukroví, pečení cukroví, slavnostní vánoční oběd a také stihneme i Muzikohrátky a návštěvu Divadla loutek v Ostravě. Přijdou nás také navštívit klauni a oslavíme tak společně všichni příchod těch nejkrásnějších svátků v roce.

Přejeme všem nádherné prožití adventu i samotných svátků vánočních. Vždyť právě děti jsou těmi, kvůli kterým je tohle období nejkrásnější!!!

KRÁSNÉ VÁNOCE A VŠE NEJLEPŠÍ DO NOVÉHO ROKU PŘEJE ŽLUTÁ TŘÍDA I CELÝ KOLEKTIV MATEŘSKÉ ŠKOLY!!!!

Leden 2020

Po oslavách vánočních svátků a příchodu nového roku jsme se společně přivítali zpátky v mateřské škole. Povídali jsme si o tom, jak jsme vánoce a oslavu nového roku prožili, co jsme našli pod stromečkem, co jsme měli k večeři i jaké tradice jsme dodrželi.

Při příležitosti návštěvy Tří králů v zastoupení dětí ze zelené třídy jsme si společně zazpívali koledu. Starší děti popovídali dětem, jak se tito králové jmenovali, kam putovali a co Ježíškovi přinesli.

Měsíc leden se nese v duchu témat „Šikovná zima“, „Péče o zvířátka v zimě“, „Leden ledýnek“ a „Co si v zimě oblékáme“.

Navštíví nás mobilní planetárium s pohádkou, přijde k nám na návštěvu paní s přednáškou o hygieně a správném umývání rukou, absolvujeme lyžařský výcvik a také začneme navštěvovat kurzy plavání.

Nadále budeme pokračovat v pravidelných vycházkách, pozorování zimní přírody, vyrobíme si lojové koule pro ptáčky, zahrajeme si koulovanou v tělocvičně /jelikož letošní zima sněhu příliš nepřeje/, ale také se budeme saunovat, relaxovat, tvořit a vymýšlet spoustu zajímavých aktivit…třeba jak vyrobit sněhuláka na tisíc způsobů, když venku není z čeho :-).

Únor 2020

Měsíc únor se ponese v duchu zdravé výživy, přijdou nás navštívit tvůrci pořadu České televize „Draci v hrnci“ a my jim zazpíváme tématické písničky, při čemž nás budou natáčet. Vše poté bude vysíláno v televizi.

Dále budeme prožívat masopust a oslavy karnevalu, kdy nás přijdou pobavit klauni Modrý slon a budeme společně rejdit v maskách. Také se ponoříme do knížek a pohádek, přineseme si nejoblíbenější knížky z domova a přečteme si své oblíbené příběhy, o kterých si společně popovídáme s kamarády.

V únoru děti z naší třídy začnou navštěvovat každé úterý lekce tenisu, které probíhají na krytých kurtech nedaleko mateřské školy. První lekce proběhne 25. 2. 2020. Lekce, které budou z jakýchkoliv důvodů odloženy, budou nahrazovány v novém termínu či prodloužením domluvených lekcí.

Počínaje 6. 2. 2020 budou děti každý čtvrtek jezdit do solné jeskyně, kde budou inhalovat a relaxovat společně s dětmi z červené třídy.

Nadále probíhají každou středu návštěvy tělocvičny, kde se koná velké cvičení – hudebně pohybové a pohybové hry, překážkové dráhy, závody v družstvech, psychomotorická cvičení s padákem, taneční dopoledne apod. Každý čtvrtek pak chodíme do sauny, kde se vyhřejeme při poslechu pohádky či relaxační hudbě.I v druhém pololetí pokračují kroužky angličtiny, atletiky a gymnastiky.

Naše MŠ se účastní soutěže Safari v Avionu a Ikea, kdy jsme z recyklovaných materiálů vyrobili s dětmi africká zvířata, která budou v případě postupu v soutěži vystaveny v nákupním centru Avion Shopping Park. V této soutěži se hraje o hodnotné poukázky, které budou samozřejmě využity pro zábavu a nákup hraček vašich dětí v Barevné školce.

Duben 2020

Vážení rodiče,

k nahlédnutí a inspiraci zde vkládám třídní vzdělávací plán na příští týden. Plány budu předkládat pravidelně, sledujte naše webové stránky. Neberte to v žádném případě jako úkoly pro děti nebo pro Vás, pouze nápady k vyplnění volného času a nudy. Ve fotogalerii najdete, jak výrobky vypadají. V případě jakýchkoli dotazů se na mě neváhejte obrátit na email žluté třídy zlutatrida@email.cz nebo přímo na mne, ráda Vám vše vysvětlím. Moc Vás všechny zdravím, děti především a přeji mnoho zdraví a sil při zvládání této nelehké situace.

Nicole Vilášková

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „JARNÍ DVOREK“

(30.3.-3.4. 2020)

Dílčí cíle:

Rozvoj a užívání všech smyslů

Rozvoj komunikativních dovedností (verbálních i neverbálních) a kultivovaného projevu

Vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení, podpora a rozvoj zájmu o učení

Rozvoj tvořivosti (tvořivého myšlení, řešení problémů, tvořivého sebevyjádření)

Rozvoj schopnosti sebeovládání

Rozvoj schopnosti citové vazby vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat

Rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání

Posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem /v rodině, v MŠ, v dětské herní skupině apod.)

Ochrana os. soukromí a bezpečí ve vztazích s druhými dětmi i dospělými

Vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách

Seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije

Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním a kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

Pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit

Rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách

Vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou i neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemi

Pondělí:

  • Práce s knihou – obrázkové knížky, atlasy květin, obrázky na internetu, naučné pořady – popovídat si s dítětem, co vidí na obrázku /ať popíše vše co vidí-co má jakou barvu, tvar, účel – improvizujte/, jak květina vypadá a jak se jmenuje, kde roste /louka,pole,les,zahrada/, můžete spočítat okvětní lístky…
  • Hudebka, zpěv, rozumovka, pohybovka – Uvíjíme věneček“: „Uvíjíme věneček, ze všech našich kytiček, zapleteme do věnečku lístek, kvítek i větvičku, jaké jméno máš???“ (Melodie není nutná – zkusme se zasmát a opět zaimprovizovat i když nejsme zpěváci.) /Rozumový rozvoj, rozpoznání barev a názvů květin, chůze mezi překážkami, rozvoj jemné motoriky – opět improvizujeme – nejsou děti k uplétání věnečku, položíme na zem rourkové těstoviny nebo papírové roličky, které dítě při písničce obchází a navléká na špagátek – než navlékne další zazpívá např. /dítě samo vymyslí/ „červená růžička, žlutý tulipán, bílá sněženka…“
  • Výtvarka: Rozvoj jemné motoriky při úchopu vidličky /dítě uchopí vidličku, namočí ji do barvy – pokud nemáte barvu, můžete použít koření paprika s trochou vody, oční stíny, lak na nehty, rtěnku, omáčku…/ dítě otiskne vidličkou tvar tulipánu a dokreslí či domaluje stonek, list, a věřím, že trávu také zvládne

Úterý:

  • Části rostlin – květ, stonek, list, kořen – práce s obrázkovým materiálem, naučné pořady, encyklopedie, internet
  • Výtvarka: „Sedmikráska“ – burizony, bílé fazole, odstříhané konce od smotků do uší…lepíme na podklad okvětní lístky sedmikrásky, uprostřed květiny vybarvit žlutě – dokreslit stonky, listy, kápnout barvu a dechové cvičení – dítě rozfouká kořeny
  • Pohybovka, rozumovka, upevnění znalostí – „Uvíjíme věneček“ – viz.bod pondělí

Středa:

  • Fáze růstu rostliny – semínko, klíček, rostlinka, květina – co potřebuje semínko/rostlina k růstu? Voda, vzduch, světlo, teplo, živiny…opět doporučuji práci s obrazovým materiálem, knihou, internetem, naučnými pořady
  • Pracovní výchova: naklíčit semínko čehokoli – hrášek, fazole, rajče, paprika…na vatě, vatovém tampónku – zalévat, pozorovat, sledovat, co se děje…vést dítě k zodpovědnosti a starosti o „něco“
  • Hudebně pohybová hra: „Čížečku, čížečku“ – zazpívejte si /píseň určitě znáte, nebo je k dispozici na internetu i s tanečkem/, ať dítě napodobí co mu předvádíte:
  • Výtvarka: Makové květy – otisky prstů barvami, dokreslení stonku, listu, louky
  • Pohádka: Poslech čtené pohádky „Maková panenka a motýl Emanuel“- pokud nemáte knihu jsou ke stažení i na internetu, v nejhorší nouzi i audiopohádky – rozhovor nad pohádkou, kladení otázek – jakou barvu měla sukničku, jakou barvu měl Emanuel kabátek, o čem byla pohádka…

Čtvrtek:

  • Změny přírody na jaře“ – při „možné“ procházce si povídejte o tom, jak se příroda mění, že se otepluje, taje sníh /který letos nebyl/, mění se oblečení, hledejte první jarní květiny, pokud je nenajdete, najděte je dětem na internetu, co jsou to kočičky, uveďte už do tématu velikonoc, který bude příští týden…
  • Výtvarka: „Sněženka“ – skládání dle vzoru rodiče z papírové čtvrtky /rozstřihneme bílý papír na čtverec, složíme jej napůl od špičatého rohu, přehneme vzniklé rohy trojúhelníku dolů symetricky, avšak ne až k třetí špičce – necháme cca. 0,3 cm/ – vznikne nám květ sněženky – stonek, květ – improvizujeme z toho,co máme doma. Kořen – kápneme barvu, tuš…a dítě fouká a rozfoukává kořeny – dechové cvičení
  • Pohybová hra: „Teplo – zima“ – pokyn pro dítě teplo=stojí, zima=dřepí a je schoulené – reakce na signál – opakujete nepravidelně pokyn zima, teplo, teplo, zima, teplo, teplo, teplo, zima….

Pátek:

  • Lokalita růstu rostlin – popovídejte si nad knížkou či internetem, které rostliny kde rostou – co najdeme na zahradě, v lese, na poli, na louce…
  • Výtvarka: „Jarní louka“ – rozstříhejte jeden konec toaletní roličky cca 2cm podélně v rozestupech cca 3mm, namáčejte do různých barev a otiskujte na papír – vzniknou vám květy, domalujte stonek, listy, trávu a máte hotovo.
  • Pohybovka: Zopakujte si hudebně pohybové hry „Čížečku, čížečku“ a „Uvíjíme věneček“ a užijte si víkend!

Jen tak pro nudu:

Uvařte si s dětmi heřmánkový čaj.

Namažte si ruce temperou a umývejte se bez vody, ať děti vidí, kam se jim dostane mýdlo.

Užijte si smyslové hry – ochutnávky ovoce, zeleniny, pochutin…se zavázanýma očima

Užijte si sluchové hry „Hádej, co to je, když ti to popíšu“ + pocitová kresba = nakresli, co jsi uhádl

Námětové hry – „Na detektiva“ – najdi určitou věc, kterou ti popíšu

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY:

  • zvládat jednoduchou obsluhu a pracovní úkony (postarat se o hračky, pomůcky, uklidit po sobě, zvládat jednoduché úklidové práce, práce na zahradě)
  • mít povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a bezpečí a o tom, kde v případě potřeby hledat pomoc
  • ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem
  • domluvit se slovy, gesty, improvizovat
  • naučit se zpaměti krátké texty
  • chápat slovní vtip a humor
  • vést rozhovor
  • poznat a pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno
  • řešit problémy, úkoly a situace
  • rozhodovat o svých činnostech
  • prožívat radost ze zvládnutého a poznaného
  • být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě, věcem
  • chápat, že všichni lidé mají stejnou hodnotu, přestože každý je jiný
  • respektovat potřeby jiného dítěte, dělit se s ním o hračky, pomůcky, pamlsky, rozdělit si úkol s jiným dítětem
  • chovat se zdvořile, přistupovat k druhým lidem bez předsudků, s úctou jejich osobě, vážit si jejich práce a úsilí
  • vyjadřovat se prostřednictvím hudebních a hudebně pohybových činností (zazpívat píseň, zacházet s jednoduchými hudebními nástroji, sledovat a rozlišovat rytmus)
  • porozumět, že změny jsou přirozené a samozřejmé

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „VELIKONOCE“

(6.4.-10.4. 2020)

Pondělí:

  • Velikonoce“ – popovídejte si s dětmi o těchto svátcích, jaké dodržujeme zvyky a tradice, zmiňte zdobení vajíček, chození chlapců na koledu, co je to pomlázka, jak se děvčata koledníkům odměňují, pečení mazance, jidášů, škaredou středu, zelený čtvrtek, Velký pátek…na internetu lze dohledat spousta motivačních příběhů a pohádek, popř. doporučuji literaturu „Rok v mateřské škole“
  • Seznámení s koledou „Hody, hody“ : Hody, hody, doprovody, dejte vejce malovaný, nedáte-li malovaný, dejte aspoň bílý, slepička vám snese jiný.

Nebo:

Hody, hody doprovody, já jsem malý zajíček,

utíkal jsem podle vody, nesl kopu vajíček.

Potkala mě koroptvička, chtěla jedno červené,

že mi dá lán jetelíčka, a já řekl: „Ne, ne, ne!“

Na dvorečku za potokem, mám já strýce králíčka,

tomu nosím každým rokem malovaná vajíčka.

Hody, hody, doprovody, já jsem malý zajíček,

dojdu-li tam bez nehody, dám mu kopu vajíček.

  • Velikonoční vajíčko“: Nakreslete na bílý papír černým fixem tvar vajíčka, vezměte korkovou zátku a namáčejte do tempery, můžete zdobit dle své fantazie – řádky, střídavě, motivy srdíčka, kolečka…nemáte-li zátku, použijte prsty, houbičku na nádobí, zmuchlaný papírový kapesník apod.

Úterý:

  • Mláďátka“ – práce s knihou či obrázkovým materiálem – přiřazování mláďat a dospělých+samice a samec zvířat – koza/kozel/kůzle, prase/svině/sele, kráva/vůl/tele, husa/houser/house, slepice/kohout/kuře atd.
  • Domácí pexeso“ – vyrobte si s dětmi domácí pexeso – namalujte dospělé zvíře a do dvojice jeho mládě – jednoduchou kresbu zvládneme všichni, nebojte se toho! 🙂
  • Kuřátko“ – vidličku namáčíme do barvy a tiskáme do tvaru kruhu, vystřihneme očka, zobáček nebo dokreslíme po zaschnutí, domalujeme nožičky viz. obrázek ve fotogalerii

Středa:

  • Zajíček“ – rozstřihněte WC roličku na 3x válec – ze 2 vytvarujte ouška, 1 zůstává kulatý na hlavičku, namáčíme do barvy a otiskujeme na barevný papír, dokreslíme detaily – čumáček, očka, pusinku – dozdobíme domalováním travičky či dle vlastní fantazie viz. obrázek ve fotogalerii
  • Hudebně-pohybová hra: „Zajíček v své jamce“ – alternativa přizpůsobená pobytu doma – ve dvojici se vezmete za obě ruce a točíte se dokola, přitom zpíváte: „Zajíček v své jamce sedí sám, sedí sám, ubožáčku co je ti, že nemůžeš skákati? Chutě skoč, chutě skoč a vyskoč!!!! – a vyskočíte s rukama nahoru a protáhnete se
  • Velikonoční závod“ – schovejte doma na různých místech velikonoční vajíčka (pod peřinu, do lednice, do skříně, do koupelny..) a dítě dostane za úkol jich najít co nejvíce. Jako motivaci lze použít buď sourozence či rodiče a udělat opravdové závody, kdo najde vajíček více, nebo podle počtu nasbíraných vajíček počet bonbonků za odměnu např.

Čtvrtek:

  • Velikonoční zápich“ – vystřihněte z papíru tvar vajíčka, nazdobte libovolnou dostupnou technikou (voskovky, pastelky, tempery, vodové barvy, malování rozpustnou kávou…)přilepte lepící páskou na špejli a zapíchněte do květináče ke květinám
  • Velikonoční pomazánka“ – recept: 1 uvařené vejce 1 PL pomazánkového másla/tvarohu/žervé/rama…co máte doma sůl dle chuti
  • dítě vajíčko rozmačká vidličkou smíchá s máslem, osolíme dle chuti, dítě maže na nakrájená kolečka rohlíku nebo toastový chleba – na talíř přidáme čerstvou zeleninu (k čemu všemu lze použít vajíčka nasbírané na Velikonoce? Vymýšlejte s dětmi nejrůznější recepty – vajíčková pomazánka/salát, velikonoční nádivka, vajíčková tlačenka,drožďová pomazánka….viz. receptů je na internetu i ve vašich nápadech spousta)

Pátek:

  • neopomíjejme nynější situaci a zopakujme si s dětmi zásady správné hygieny – doporučuji odkaz na YouTube na Míšu Růžičkovou – písnička Mýdlo – aktuálně má i hezky zpracovaný návod proč je nyní nutno používat roušky – zadejte Míša Růžičková – „Roušky“, najděte si i její další písničky, které Vás děti rády naučí – milujeme tancování na „Popelář“, „Hlava, ramena“, „Kamarád“ – tancujeme pravidelně, děti Vám rády ukáží jak na to!
  • Opakování básničky: To jsou ruce, to jsou dlaně, mýdlo s vodou patří na ně. A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo.
  • Čisté ruce“ – natřete si dlaně temperovou barvou, otiskněte dlaň na papír, pořádně rozetřete barvu na rukou a potom si vyzkoušejte, jak si umýt ruce tak, aby byly čisté všechna místa na nich. Na otištěný obrázek dlaně domalujte obličeje (viz. fotogalerie) a zopakujte si s dětmi básničku:

Paleček je dědeček,

ukazovák babička,

prostředníček tatínek,

prsteníček maminka,

ten nejmenší malíček,

je největší mazlíček.“

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „ZA ZVÍŘÁTKY KOLEM SVĚTA“

(14.4.-17.4. 2020)

Úterý:

  • Jak by se zvířátka mohla jmenovat“– na stůl či podlahu/popřípadě na tabletu, telefonu či počítači stažené/ předložíme dítěti obrázky zvířat – dítě vždy jednotlivé zvíře pojmenuje, řekne, co se mu na něm líbí a jaké by mu vymyslelo jméno /např. Zajíček ušáček, pejsek Ňufík, kočička Mňauka…/
  • VV: „Sovička“ – tři čtvercové papírové čtvrtky poskládáme do harmoniky a slepíme k sobě do kruhu, vystřihneme křídla ve tvaru srdce nebo dle své fantazie, oči, nožky popř.ozdoby a nalepíme – viz. foto ve fotogalerii
  • ¨TV: položíme plyšáčka na zem, dítě obíhá dokola kolem plyšáčka a na povely se dotýká určených částí těla – břicho, čelo, uši, nos…na povel jméne plyšáka např. Alík plyšáka zvedne ze země

Středa:

  • Mláďátka“ – opakování – práce s knihou či obrázkovým materiálem – přiřazování mláďat a dospělých+samice a samec zvířat – koza/kozel/kůzle, prase/svině/sele, kráva/vůl/tele, husa/houser/house, slepice/kohout/kuře atd.
  • Báseň „Dvě kůzlátka“ : Dvě kůzlátka bílá v trávě skotačila. Trkají se trkají, ale růžky nemají. Trkají se? Netrkají! To si jen tak spolu hrají!
  • VV – „Beruška“ – lepení a skládání obrázku – nastříháme krovky, nalepíme a domalujeme detaily – puntíky, hlavičku, tělíčko, nožky – viz. fotogalerie

Čtvrtek:

  • Popovídejte si s dětmi nad encyklopedií či materiálech z internetu na téma „zvířata – kde žijí“ – „zvířata domácí/žijící v lese/žijící na zahradě/exotická zvířata“
  • VV: „Motýl“ – papír formát A4 nebo jakýkoli, který najdete doma – na jednu polovinu namícháme barvy /nejlépe temperové/ a přitiskneme přeloženou část, kdy nám zrcadlově vznikne obrazec motýla, který obkreslíme fixem a domalujeme detaily jako tykadla, louku, květiny apod.
  • Venku namalujeme křídami či vodou na chodník – berušky, motýlky – napustíme čistou vodu a štětcem malujeme – děti sledují i reakci vypařování vody

Pátek:

  • Boudo, budko“ – předčítání pohádky a zpětná vazba /kladení otázek – jaká zvířata v pohádce byla, kolik jich bylo, jak pohádka dopadla – dobře nebo špatně – a proč?…apod./
  • zkuste si s dětmi pohádku zahrát jako divadlo /znají z MŠ, hrajeme pravidelně/ – počítáme kolik je právě v chaloupce zvířátek, opakujeme jejich jména, povídáme si o pohádce…
  • doma či venku dávejte dětem pokyn,jaké zvířátko mají napodobit – pejska, zajíce, ptáčka…
  • VV: „Vrána“ – nakapejte tuš či černou barvu a dítě je rozfouká do stran, dotvoříme oči, zobák a nohy fixem – viz. fotogalerie

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „VODA, VODIČKA“

(20.4.-24.4. 2020)

Pondělí:

  • Voda a živly“- povídejte si s dětmi o tom co je to voda, jaké další živly ještě máme – voda, vzduch, oheň, země, k čemu slouží…můžete využít encyklopedie, obrázkového materiálu z internetu…
  • VV: „Vlnky“ – základem je natření výkresu barvou – zapíjíme barvy do mokrého povrchu, než nám výkres uschne můžete si zahrát hru „VODAxVZDUCH“ viz.bod níže. Na uschlý výkres malujeme na kuchyňské houbičce nanesenou bílou barvou vlnky na mořské hladině. Viz. fotografie.
  • TV: Postřehová hra „VODAxVZDUCH“ – dítě se postaví do prostoru a vy dáváte nepravidelně se střídající pokyny „voda“/dítě stojí/ nebo „vzduch“/dítě dřepí/ – se zadáváním pokynů zrychlujete a dítě si tak cvičí postřeh na signál

Úterý:

  • Skupenství vody“ – popovídejte si, jaká existují skupenství vody /voda, pára, led/ – ukažte dítěti, co je pára např. vycházející z varné konvice či vaření polévky apod., ukažte dětem jak vyrobit led, udělejte experiment jak vzniká led a následně pozorujte jeho tání zpět na vodu
  • VV – „Akvárium“ – lepení a skládání obrázku – nastříháme rybky, vodní rostliny, kameny, hvězdy…nalepíme a domalujeme detaily – očka, bubliny…viz. fotografie

Středa:

  • Život pod vodní hladinou“- popovídejte si s dětmi nad encyklopedií či materiálech z internetu na téma „podvodní svět“ – co vše pod vodní hladinou najdeme? Prohlédněte si obrázky jak rozmanité jsou ryby, pojmenovávejte i mořské živočichy
  • VV: „Ryba“ – papír formát A4 nebo jakýkoli, který najdete doma, na něj nakreslete obrys ryby např. kapra, místo šupin lepíme např. knoflíky, těstoviny co doma najdeme viz. fotografie
  • Venku namalujeme křídami či vodou na chodník – ryby, mořské koníky, hvězdice… – napustíme čistou vodu a štětcem malujeme – děti sledují i reakci vypařování vody

Čtvrtek:

  • Moře, řeka, potok, rybník“ – povídejte si nad globusem či mapou, encyklopedií, jaké vodní útvary existují a jak se liší život v jednotlivých z nich
  • VV: „Pod vodní hladinou“ – základem je natřít výkres modrou barvou, necháme zaschnout a bílou pastelkou malujeme vodní živočichy, mořského koníka, vodní rostliny, mušle, ryby…viz. fotografie
  • TV: „Překážková dráha“ – vytvořte doma či venku dítěti překážkovou dráhu, stačí např. na chodník rozprostřít kameny či klacíky a dítě má za úkol se jich při běhu nedotknout

Pátek:

  • Koloběh vody“ – doporučuji si na youtube vyhledat pořad „Paxy“ – jde o krátké naučné povídání k vysvětlení např. koloběhu vody, vesmíru apod., nebo využijte encyklopedie, obrázků z internetu a povídejte si co to vlastně koloběh vody znamená a jak probíhá
  • VV: „Vodní hladina“ – nasypejte na pečící plech mouku a dítě prstem maluje vodní hladinu, vlnky či vodní živočichy
  • Namalujte klacíkem do písku vodní svět, vlnky, rybky, ježky, koníky, hvězdice…

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „JAKÉ TO V KVĚTNU JE – „pampeliška“

(27.4.-30.4. 2020)

Pondělí:

  • Pampeliška“- povídejte si s dětmi o tom co je to květina, povídejte si nad atlasem květin či obrázky v knížkách nebo internetu, zopakujte si části květin – kořen, stonek, list, květ
  • TV: „Kořen, stonek, list, květ“ – reakce na signál – dítě stojí v prostoru a vy zadáváte pokyn „kořen“ – dítě je v dřepu s rukami na zemi; „stonek“ – dítě stojí v pozoru s rukami u těla, „list“ – dítě zvedne ruce nad hlavu; „květ„- dítě ruce nad hlavou roztáhne…pokyny střídáte a zrychlujete. V případě zájmu zašlu video na Váš mail.
  • VV: Vystřihněte kruh ze žlutého papíru, dítě nastříhá dokola nástřihy, aby vznikla pampeliška, nalepí na podkladový papír. Nakreslete listy a necháte dítě stříhat podél linie, stejně tak i stonek

Úterý:

  • VV“ – „Pampeliška“ – rozstříhejte WC rolku, namáčejte ve žluté barvě a otiskujte, dokreslujte stonek a listy pastelkami nebo co máte doma
  • Zajděte do přírody a hledejte květiny – vezměte s sebou atlas květin či telefon a rozpoznávejte květiny, jejich barvu, vzhled
  • TV: hudebně pohybová hra „Uvíjíme věněček“ – opakování základních barev a názvů květin – dítě chodí a povídá : „Uvíjíme věneček ze všech našich kytiček, zapleteme do věněčku lístek, kvítek i větvičku, jaké jméno máš?“
  • dítě chodí po prostoru a sbírá předměty, když sebere předmět vysloví barvu a název určité květiny např. „červená růže, žlutá pampeliška, fialový tulipán….“

Středa:

  • Pohádka Princezna Pampeliška“- dětem pusťte na youtube, popovídejte si o tom, co se v pohádce stalo, co bylo dobré, co bylo špatné
  • VV: „Pampeliška“ – práce s párátky, namáčet do žluté barvy a otiskovat květ do tvaru pampelišky, domalovat stonek, listy, pozadí
  • Venku namalujeme křídami či vodou na chodník – pampelišky a jiné květiny… – napustíme čistou vodu a štětcem malujeme

Čtvrtek:

  • Pampeliška je lék“ – seznamte děti s možnými způsoby použití pampelišky – zkuste si vyrobit pampeliškový med, čaj – nekonzumujte jej, pokud pampelišky nasbíráte někde ve městě, jen dětem ukažte, že to je možné
  • Pampeliška“ – vystřihnout 3 kruhy od nejmenší do největší velikosti, dítě nastříhá okraje, nalepí se od největšího do nejmenšího kruhu, domaluje se stonek a listy
  • TV: „Kytičková dráha“ – venku namalujte křídou střídavě pampelišku a kopretinu (samozřejmě jakoukoli jinou květinu) dáváte pokyny, střídavě pampeliška/kopretina a dítě přeskakuje na značky dle pokynů

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „JAKÉ TO V KVĚTNU JE – „vlčí mák“

(4.5.-7.5. 2020)

Pondělí:

  • Vlčí mák“- povídejte si s dětmi o tom co je to vlčí mák, zopakujte si části květin, zopakujte si názvy květin, povídejte si nad atlasem květin či obrázky v knížkách nebo internetu
  • TV: „Kořen, stonek, list, květ“ zopakujte si hrureakce na signál – dítě stojí v prostoru a vy zadáváte pokyn „kořen“ – dítě je v dřepu s rukami na zemi; „stonek“ – dítě stojí v pozoru s rukami u těla, „list“ – dítě zvedne ruce nad hlavu; „květ„- dítě ruce nad hlavou roztáhne…pokyny střídáte a zrychlujete. V případě zájmu zašlu video na Váš mail.
  • VV: vystřihněte z červeného papíru kruh o průměru 3-8 cm, různé velikosti, složte napůl a ještě napůl – vznikne vám květ vlčího máku, nalepíte na barevný papír, dokreslete detaily jako stonek, listy, když nemáte barevný podklad, můžete namalovat pozadí travičkou viz. fotogalerie

Úterý:

  • VV“ – „Vlčí mák“ – vystřihněte kruhy z červeného papíru a nalepte na papír, dokreslete stonek, list, pestíky popř. celou louku – viz. fotogalerie
  • Zajděte do přírody a hledejte květiny – vezměte s sebou atlas květin či telefon a rozpoznávejte květiny, jejich barvu, vzhled
  • TV: hudebně pohybová hra „Čížečku, čížečku“ – rozvoj motoriky a vědomé napodobení předvedeného pohybu: „Čížečku, čížečku, ptáčku maličký, pověz mi čížečku, jak sejou mák?“ Jak roste, kvete, lámou, melou, jedí mák…
  • předvádějte při zpívání dítěti pohybem, jak se seje, roste, kvete…mák, dítě vás napodobí, píseň lze dohledat na internetu
  • Pohádka „O Makové panence a motýlu Emanuelovi„- předčítejte dětem pohádku, nebo je nechejte poslouchat, pokud stáhnete z internetu, povídejte si o souvislostech, pokládejte otázky o příběhu – rozvoj vyjadřovacích a komunikačních dovedností + interakce s dítětem

Středa:

  • „Mák“ – k čemu jej můžeme použít? Popovídejte si, pusťte si nějaký online recept, ať děti vidí, jak se mák používá, jak se vlastně získává, sklízí…
  • PV: „Nudle s mákem“– asi nejjednodušší recept, zapojte děti do přípravy, ať podávají, sledují čas vaření nudlí, krájí máslo, míchají mák s cukrem nebo ať skutečně melou mák pokud máte mlýnek, můžete však vyzkoušet i jiné recepty – makovec, makové koláče, slané tyčinky sypané mákem…
  • VV: „makové koláče“ – práce s mákem a rozvoj jemné motoriky a špetkového úchopu – nakreslete koláč (2 kruhy), dítě vybarví okraje , střed potře lepidlem a sype na něj mák viz. Fotogalerie Čtvrtek:
  • O makové panence a blesku Ámosovi“ – přečtěte si spolu pohádku, popovídejte si o tom, co je správné/nesprávné, ptejte se a chtějte odpovědi, vysvětlete dětem proč
  • VV: „Vlčí mák“ – vystřihnout listy vlčího máku a další části rostliny, děti pouze lepí a dokreslují detaily jako travička, kytičky…viz. fotogalerie
  • „Smyslová hra“ – procvičte si smysly a zavázejte dítěti oči šátkem a dávejte mu ochutnávat ovoce, zeleninu, ochucovadla – ať popíše, jak co chutná, zda je to sladké, slané, kyselé, hořké, tvrdé, měkké ať se snaží uhodnout, co má v puse…role si vystřídejte, ať dítě vám zaváže oči a dává vám ochutnávat a vy popisujete a hádáte

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „KAŽDÝ JSME JINÝ“

(11.5.-15.5. 2020)

Pondělí:

  • Každý jsme jiný“- povídejte si s dětmi o tom, jak rozdílný každý jsme – že máme nejen jinou barvu očí, obličeje, nosu, postavy, ale také barvu pleti dle národnosti…
  • TV: “ Hlava, ramena, kolena, palce“ – na youtube si vyhledejte odkaz na Míšu Růžičkovou a její písničku „Hlava, ramena, kolena…“ – děti taneček znají, rády vám ukáží
  • VV: prstovými či temperovými barvami otiskujte různými odstíny barev prsty „hlavičky“, po zaschnutí domalujte fixem detaily jako jsou oči, pusa, nos, uši, vlasy – povídejte si při tom o tom, proč jsou barvy obličejů odlišné – u našich žluťáčků mohou být barvy obličejů klidně i modré, červené, oranžové, růžové – pro kontrast, ať vidí, že lidé opravdu mohou být odlišní

Úterý:

  • VV“ – zajděte si na procházku a vezměte si křídy, malujte lidskou postavu se všemi detaily a pojmenujte jednotlivé části těla, např. „Nakresli maminku“ – nemáte li křídy, můžete malovat klacíkem či prstem do písku, nebo si napusťte vodu do kyblíku a štětcem malujte vodou na chodník
  • TV: pohybová hra „Malý, velký“ – rozvoj hrubé motoriky a reakce na signál – zadávejte pokyny malý /dítě si dřepne/ a na signál velký /dítě se postaví/ – pokyny zrychlujte a střídejte
  • Dítě dostane za úkol postavit se s dospělým či sourozencem před zrcadlo a popsat jak vnímá samo sebe – jakou má barvu, délku vlasů, barvu očí, jaký má nos, popsat druhou osobu vedle sebe včetně jména, zdali je vyšší, menší, jakou má barvu očí….

Středa:

  • „Části těla“ – vystřihněte části těla a různého oblečení, části těla dítě nalepí na papír a oblečení může obměňovat např. dle ročního období
  • TV: „Doteky“– pustíte si hudbu a potřebujet k dítěti parťáka – je jedno jestli je to sourozenec nebo dospělý – při hraní hudby se pohybujete – buď tancujete, chodíte – když se hudba zastaví řeknete nahlas určitou část těla např. „ucho“ – a dva hráči se touto částí těla k sobě „přilepí“ – děti hru znají, rády vám ukáží jak se hraje
  • PV: „Části těla“ – namalujte šablony rukou a nohou, přilože na rozválené listové těsto a vykrojte, potřete vajíčkem, posypete mákem, kmínem, lněným semínkem apod. A upečete – rozvoj jemné motoriky a obratnosti při válení těsta, potíráním vejcem a sypáním…

Čtvrtek:

  • VV:Obkresli se“ – na velký papír si lehne sourozenec nebo dospělý a dítě jej obkreslí, poté dokreslí detaily obličeje a oblečení, pojmenuje části těla i oblečení, které dokreslil
  • „Smyslová hra“ – zavážete dítěti oči a sednete si naproti sobě ve dvojici, dítě má za úkol se vás dotýkat a pojmenovávat jednotlivé části těla
  • Paměťová hra „Až pojedu na prázdniny“ – sedněte si v kruhu rodiny a každý opakuje větu „Až pojedu na prázdniny, vezmu si s sebou např. knížku…“ další člen větu zopakuje a přidá další předmět, který si s sebou na prázdniny vezme

Pátek:

  • „Zrcadlo“ – sednete si naproti sebe ke stolu, položíte obě dlaně na stůl, vy jako dospělý zadáte pokyn např. zaťukáte, dáte dlaň v pěst a bouchnete několikrát do stolu, zaklepete prsty, otočíte dlaně vzhůru nohama a zpět…improvizujeme…dítě má za úkol daný pokyn zopakovat
  • Básnička: „Paleček je dědeček, ukazovák babička, prostředníček tatínek, prsteníček maminka, ten nejmenší malíček, je největší mazlíček“
  • při jednotlivém vyjmenovávání prstů si je ukazujeme
  • Básnička s pohybem: „Každá ruka má prstíčky, zavřeme je do pěstičky, /ukazujeme prstíky a sevřeme je v pěst/ bum, bum na vrátka, to je krátká pohádka. /boucháme pěstmi o sebe/ Prstíčky si spolu hrají, mnoho práce nadělají, /spojujeme jednotlivé prsty každé ruky/ bum, bum na vrátka, skončila už pohádka. /boucháme pěstmi o sebe/

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „MÁME DOMA MIMINKO“

(18.5.-22.5. 2020)

Pondělí:

  • Když se miminko narodí“- povídejte si s dětmi o tom, jaké to je když se do rodiny narodí miminko, co vše se změní pro maminku, pro tatínka, pro sourozence, jak mohu mamince s miminkem pomoci, co miminko jí, jaký má režim, co všechno potřebuje…/mít přiměřenou slovní zásobu, dokázat osvojená slova aktivně uplatnit v řeči, správně určovat a pojmenovávat věci a jevy/
  • TV: „Miminko, maminka, tatínek“ – reakce na signál – dítě stojí v prostoru a vy zadáváte pokyn miminko“ – dítě je v dřepu s rukami na zemi; „maminka“ – dítě stojí v pozoru s rukami u těla, „tatínek“ – dítě stojí a zvedne ruce nad hlavu /přizpůsobit či provést jednoduchý pohyb dle vzoru či pokynů/
  • VV: „Miminko“- z papíru vystřihněte zavinovačku, kterou dle vlastní fantazie vyzdobíte pastelkami, fixy, nalepenými motivy, šňůrkami apod., na místo kde má miminko hlavičku nalepte svou fotografii, když jste také byli ještě miminko viz.fotogalerie /provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami např. nůžkami a lepidlem/

Úterý:

  • VV“ – „Dudlík“ – vystřihněte části dudlíku a nalepte je na papsír, vybarvěte ho barvou dle toho zda jde o holčičku /růžovou/ nebo o chlapečka /modrou/ viz.fotogalerie /správný úchop tužky a rozpoznání barev dle pokynu/
  • Zajděte si na procházku, rozhlížejte se kolem sebe a počítejte kolik kočárků s miminky jste potkali. Můžete si vzít notýsek a zapisovat si za každý kočárek čárku a doma je spočítáte. Kočárky nahlas popisujte – jakou mají barvu, vzor, kola, jestli je vysoký/nízký…/geom.řada 1-5, vnímání okolí a cvičení paměti/
  • Přesnídávka“: oloupejte jablíčko, hrušku, broskev…nakrájejte na malé kousky a krátce povařte ve vodě, můžete i smíchat dohromady, rozmixujte mixérem, osladit můžete medem či cukrem a můžete podávat/rozvoj jemné motoriky, správného úchopu náčiní a rozvoj smyslového vnímání – chuť/

Středa:

  • Pohádka O pyšné noční košilce“- přečtěte dětem pohádku z knížky O pejskovi a kočičce a povídejte si o tom, co se v pohádce stalo, jak se kdo zachoval, co je hezké/ošklivé, jak se k sobě mají kamarádi správně chovat…/sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu, vyslechnutý příběh převyprávět samostatně, věcně správně/
  • VV: „Noční košilka – vystřihněte z papíru noční košilku a ozdobte ji otisky prstů v barvě, pastelkami – hvězdičky, kolečka, srdíčka…viz.fotogalerie /zvládat výtvarné činnosti, provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami např. nůžkami a barvami/
  • Venku namalujeme křídami či vodou na chodník noční košilku a vybarvěte dle vlastní fantazie, či do písku klacíkem a zdobte kamínky a klacíky / kreslit, malovat, modelovat, objekty z přírodních i umělých materiálů/

Čtvrtek:

  • HPH:CIB CIB CIBULENKA“ – pusťte si na youtube písničku a zatancujte si /vědomé napodobení předvedeného pohybu, pohybovat se rytmicky, doprovázet pohyb zpěvem/
  • Ovesná kaše – ovesné vločky zalejte teplým mlékem, oslaďte medem, promíchejte, sypejte kakaem, polévejte rozpuštěným máslem /upřednostňovat užívání pravé či levé ruky při činnostech, provádět jednoduché úkony s náčiním/
  • TV: „Miminko, maminka, tatínek – procvičte si pohybovou hru viz.pondělí /přizpůsobit či provést jednoduchý pohyb dle vzoru či pokynů/

Pátek:

  • Rodina“ – zopakujte si, kdo všechno tvoří rodinu, pojmenujte jednotlivé členy, spočítejte všechny členy /znát většinu slov a výrazů běžně používaných v prostředí dítěte např. Sdělit své jméno a přijmení, jména rodičů, sourozenců, kamarádů, učitelek, rozuumět většině pojmenování…/
  • BásničkaPrstíková“:

„Paleček je dědeček, ukazovák babička,

prostředníček tatínek, prsteníček maminka,

ten nejmenší malíček, je největší mazlíček.“

  • VV:“Rodina“ – namalujte svoji rodinu, nezapomeňte na všechny členy části těla, můžete přimalovat pár srdíček a darovat obrázek rodičům pro radost /správný úchop tužky, upřednostňovat užívání pravé či levé ruky při kreslení, zvládat výtvarné činnosti s výtvarnými pomůckami/

TÝDENNÍ PLÁN NA TÉMA „JAK SE CHOVÁM NA ULICI“

(25.5.-29.5. 2020)

Pondělí:

  • Vítáme tě ve školce“- přivítání po karanténě, vyprávění zážitků, co kdo dělal doma s rodiči, rekapitulace a zpětná vazba nabídnutých úkolů na webových stránkách, návrat k pravidlům MŠ, seznámení s novými hygienickými pravidly při pobytu v MŠ. /Vést rozhovor, formulovat otázky, odpovídat, slovně reagovat/.
  • TV: „Zdravý/nemocný“ – reakce na signál – dítě stojí v prostoru a na pokyn zdravý“ – dítě stojí v pozoru s rukami u těla, „nemocný“ – dítě jde do dřepu s rukama na koberci /přizpůsobit či provést jednoduchý pohyb dle vzoru či pokynů/
  • VV: „Maminka“- k založení do diagnostiky dítěte – kresba postavy na konci školního roku – kresba trojhrannými pastelkami /správný úchop tužky, vyhranění laterality/.

Úterý:

  • VV“ – „Semafor“ – dítě vystřihne kruhy dle naznačené linie v barvách semaforu /rozlišení základních barev/, nalepí na připravenou šablonu semaforu /rozvoj jemné motoriky při zacházení s lepidlem/.
  • KK: „ Semafor“ – jak se chováme na ulici, co jednotlivé barvy na semaforu znamenají, proč se musím rozhlédnout při přecházení silnice?:../mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí/.
  • PV: PH „Semafor“: učitelka má v ruce červené, oranžové a zelené značky, děti reagují na signál a cvičí pohotovou reakci při střídání barev – červená=stojím, oranžová=jsem připraven, zelená=běžím /pohybovat se koordinovaně a jistě a to i v různém přírodním terénu, reagovat pohotově na signál/

Středa:

  • KK: „Jak jela mašinka na pole pro brambory“ – poslech pohádky, zpětná vazba, druh dopravních prostředků a který patří do vzduchu, na zem či do vody – práce s dem. obrázky /sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu, vyslechnutý příběh převyprávět samostatně, věcně správně/
  • HV: „Mašinka“ – seznámení s textem a melodií písně, práce s Orffovým instrumentářem a rytmem /vnímat jednoduché písně, rýmy a popěvky/
  • PV: nácvik chůze v zástupu a koordinace pohybu se zpěvem při zpěvu písně „Mašinka“ /přizpůsobit či provést jednoduchý pohyb podle pokynů či vzoru/

Čtvrtek:

  • PH:Na barevná auta“ – s barevnými obručemi nácvik chůze v kruhu, / pohotová reakce na rytmus a změnu signálu – červená/zlená/
  • HV:„Auto – seznámení s textem a melodií písničky, chůze v rytmu /koordinace pohybu a hudby dle pokynu/
  • VV: „Auto – malování křídami a vodou na chodník /zvládat výtvarné činnosti a provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami/

Pátek:

  • KK: „Na ulici“ – práce s obrázkovým materiálem – popiš, co vidíš na obrázku, co je správně, co je špatně, kolik lidí, popelnic, aut, zvířat…vidíš? /orientace v prostoru, rozvoj komunikačních dovedností, procvičení geom.řady 1-5/
  • Básnička „Koloběžka“:

„Jede, jede koloběžka,

kdo ji nemá všechno zmešká.

Já se držím koloběžky,

kdo ji nemá, chodí pěšky.“

  • PV: práce na zahrádce – plení, okopávání, sazení a zalévání záhonku. Úklid zahrady, příprava pískoviště na letní sezónu. /mít poznatky z nejrůznějších oblastí života a poznání v rozsahu podle toho, s čím se v praxi setkává, co kolem sebe vidí např. o přírodě živé i neživé/

V těchto týdnech jsou děti ze žluté a červené třídy spojeny – týdenní plány viz. „Co se děje v naší třídě“ – červené třídy:

1.6 – 5.6. 2020

8.6. – 12. 6. 2020

15. – 19. 6. 2020

22. – 30. 6. 2020

Komentáře jsou uzavřeny.