Co se děje v naší třídě?

Předškolní příprava – jedeme on – line! 🙂

Milí rodiče,

z důvodu koronavirové situace, uzavření mateřské školy jsme nemohli pokračovat v naší předškolní přípravě. Dobrá zpráva je, že budeme pokračovat on-line. Přichystali jsme si s Monkeym pro vás výuková videa, která se zaměřují na oblasti školní zralosti a připravenosti. V průběhu následujících několika týdnů spolu projdeme oblasti, které by dítě, které ukončuje předškolní vzdělávání a nastupuje do první třídy mělo zvládat. Videa mohou být také inspirací pro práci s vašimi dětmi a vy sami si můžete ověřovat vědomosti a dovednosti vašich dětí. Videí bude přibližně 15 a každý týden zveřejním 2-3 videa. Sledujte, prosím, web i e-mailové adresy. Tento týden můžete shlédnout úvodní video o školní zralosti a 2. o sluchovém vnímání – rytmu a melodii. Budu ráda, pokud se ozvete s nějakou zpětnou vazbou :).

Kanál Monkey předškolák:

https://www.youtube.com/channel/UCyZ-Q3iDC01LjbEMPP4yQdg?disable_polymer=true

  1. Úvodní video – školní zralost

2. díl – sluchové vnímání – melodie a rytmus

Náměty pro rodiče 6.4.-10.4.

Téma: Velikonoce

Cíle:

  • rozvoj hrubé motoriky – pohybové hry
  • rozvoj jemné motoriky – barvení, stříhání, lepení
  • nácvik pohybové sestavy dle vzoru (videa)
  • rozvoj logického vnímání – práce s pracovními listy
  • rozvoj senzomotoriky
  • rozvoj jazykových dovedností – jazykového citu
  • rozvoj sluchové analýzy a syntézy – tleskání, určování první slabiky
  • rozvoj prosociálního chování – ohleduplnosti, zodpovědnosti
  • upevňování hygienických návyků

Vzhledem k celosvětové pandemii ohledně koronaviru jste většina z vás nuceni děti, žáky či studenty vzdělávat doma. Ráda bych Vás povzbudila k tomu, abyste, především předškolní děti, motivovali k pravidelnému režimu, plnění úkolů, pracovních listů či jiných výchovně vzdělávacích aktivit. Níže, vám zasílám odkazy na stránky, kde můžete nalézt inspiraci k práci s dětmi doma v souladu s aktuální tématikou.

  • Pohybové aktivity

Vyzkoušejte si s dětmi velikonoční pohybové hry! Kdo u vás z rodiny vyhraje? J

Můžete také zařadit typickou hru „Zajíček ve své jamce, sedí sám“.

Zacvičte si také s dětmi a ze zvířátky:

  • Náměty na aktivity, hry i činnosti naleznete v odkazech na metodický portál RVP. Pro předškolní věk jsou určené oranžové články.
  • Podívejte se s dětmi na pohádku „Krtek a vejce“. Následně proberte zpětně s nimi děj. Co se tam stalo? Jaké jsou vlastnosti postav? Jak to skončilo? Můžete také nakreslit obrázek z pohádky, nebo více obrázků a poskládat z nich leporelo.
  • http s://www.youtube.com/watch?v=5_bkQibhxw8 
  • Povídejte si také s dětmi o smyslu Velikonoc, tradicích, svátcích jara, proč je slavíme. Můžete zmínit také křesťanský smysl Velikonoc – Co se stalo s Ježíškem, který nám nosí dárky? Proč jsou lidé dobří a zlí? Jací chceme být my? Jak bychom se zachovali my? 
  • Rozvoj jazykových dovedností: 

Naučte se s dětmi velikonoční básničku:

Autor: Petra Pšeničková / Jiří Novotný

„Když maluješ vajíčka,
z okna vidíš zajíčka.
Velikonoce tu brzy budou,
zatočíme rychle s nudou.

Pomlázka už čeká v rohu,
s kamarády půjdem spolu.
Koledovat vesele,
a tak rychle z postele.“

Zopakujte si také tradiční básně „hody hody doprovody“ a nezapomeňte si nachystat vajíčka, kdyby náhodou přišel někdo s karabáčem J.

Na facebookové stránce „Logopedie Prosek“ před třemi dny začala každodenní 30ti denní logopedická výzva. S Edou a s dětmi můžete tady plnit různé logopedické úkoly a procvičovat s dětmi komunikační i jazykové kompetence.

Obchod portál také nabízí pracovní listy ke stažení:

https://obchod.portal.cz/dokument/pracovni-listy-ke-stazeni/?fbclid=IwAR37Fe814GycuAN95Fshrz3tXkn45ywvXfeHqIzT-CqdwdUhc0DgvtglEU8

Rozvoj jazykový dovedností, jazykového citu a sluchového vnímání roztleskáním jarních obrázků na slabiky. Dále můžete určovat první hlásky ve slovech.

  • Výtvarná činnosti: 

Inspiraci naleznete na www.pinterest.com , přikládám nápady z této stránky k tvoření s dětmi – tedy rozvoji jemné a hrubé motoriky, procvičení správného úchopu, práci s barvami, stříhání či lepení s jarní tématikou.

Protože jedním ze symbolů velikonoc jsou vajíčka, zkuste si nějaké nabarvit. Spousta obchodů je nyní zavřených, pojďme to vyzkoušet přírodní cestou a vyzkoušejte jak příroda dokáže „vyčarovat barvy“.

K dalším symbolům patří také ovečky a zajíčci:

Tihle jsou vyrobení z plata od vajíček:

  • Píseň

Zde v odkazu naleznete také písničky, které se s dětmi můžete naučit. Doporučuji k jarní tématice zvolit píseň „když jsem já sloužil“. Můžete si u písně s dětmi procvičit posloupnost, sluchovou paměť a zkusit vyjmenovat, co si v písničce postupně za sebou vysloužit. Můžete to také zkusit nakreslit.

https://decko.ceskatelevize.cz/kouzelna-skolka/pisnicky

  • Pracovní listy

Dnes si procvičíme předmatematické představy! Vašim úkolem bude domalovat do košíčků správný počet vajíček. Zkuste si nejdříve vzít perličky, nebo kuličky a do košíků nejdříve pouze přiložit správný počet kuliček. Po kontrole rodičů jej zkuste namalovat.

  • Grafomotorika

Vyzkoušejte si domalovat velikonoční vajíčko. Nejdříve vyzkoušejte jednotlivé Grafomotorické prvky prstem ve vzduchu a poté až na papír. Nezapomeňte se také nahoru podepsat, jako správní předškoláci.

  • Pobyt venku

Při procházce jarní přírodou můžete dětem schovat vajíčka do přírody nebo na zahradu a vyzkoušet je hledat jako detektivové J.

A poslední informace, budeme pokračovat v Předškolní přípravě s Monkeym! Vydržte chvíli, již pro vás vše s opičákem chystáme. Zatím vám posílám pozdrav z našeho „domácího studia“  🙂 . Těšíme se na vás!

Náměty pro rodiče 30.3.-3.4.

Téma: Prvními květinkami, vítání jara

Cíle:

  • rozvoj hrubé motoriky
  • rozvoj jemné motoriky – stříhání, lepení, barvení
  • nácvik pohybové sestavy dle vzoru (videa)
  • rozvoj logického vnímání – práce s pracovními listy
  • rozvoj senzomotoriky
  • rozvoj smyslového vnímání (čich)
  • rozvoj jazykových dovedností – jazykového citu
  • rozvoj sluchové paměti (nácvik básně)
  • rozvoj prosociálního chování – ohleduplnosti, zodpovědnosti
  • upevňování hygienických návyků

Vzhledem k celosvětové pandemii ohledně koronaviru jste většina z vás nuceni děti, žáky či studenty vzdělávat doma. Ráda bych Vás povzbudila k tomu, abyste, především předškolní děti, motivovali k pravidelnému režimu, plnění úkolů, pracovních listů či jiných výchovně vzdělávacích aktivit. Dle třídního vzdělávacího plánu bychom se dětmi  měli aktuálně věnovat jarní problematice: „prvními květinkami, vítání jara i loučení se se zimou“

Níže, vám zasílám odkazy na stránky, kde můžete nalézt inspiraci k práci s dětmi doma v souladu s aktuální tématikou.

  • Pohybové aktivity

Zkuste si doma vytvořit s dětmi překážkovou dráhu a procvičit si tělo s písničkou „semienko“ nebo „lúka“.  Nezanedbávejte také doporučované procházky venky v souladu s aktuálními opatřeními.

  • Náměty na aktivity, hry i činnosti naleznete v odkazech na metodický portál RVP. Pro předškolní věk jsou určené oranžové články. K tématice jaro také doporučuji zhlédnout např. výukový program Kostičky „jaro“. S dětmi poté video zreflektujte, ptejte jich, co nového se dozvěděli, co se ve videu děje. Různé děje můžete také porovnat s aktuální situací přírody a počasím venku.
  • Naučte se poznávat jarní květinky a najděte je v přírodě. Zkuste si k nim také přivonět. Schválně, které vám voní? 🙂

Pokud plánujete doma provádět jarní úklid, zkuste děti namotivovat Hurvínkovou pohádkou o jarním úklidu :), děti vám jistě také rádi poté pomohou:

V tomto jarním období se k nám také vracejí čápi o kterých jsme si povídali na podzim:

S dětmi můžete také vyrobit z přírodních materiálů Moranu a vhodit ji dle tradice z mostu do řeky.

https://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/6991/jaro-uz-se-probouzi.html/
https://clanky.rvp.cz/clanek/s/P/18561/HRAJEME-SI-VE-SKOLCE-PROMENY-JARA.html/
https://clanky.rvp.cz/clanek/s/P/1422/POSLOVE-JARA.html/
  • Rozvoj jazykových dovedností: 

Využijte s dětmi také literaturu, kterou máte doma a oprašte i staré knihy. Rozvoj jazykových dovedností (slovní zásoby, gramatiky, výslovnosti, jazykového citu aj.) je pro děti velmi důležitý. Můžete s dětmi například rozvíjet gramatiku, jazykový cit i slovní zásobu tím, že budete vyprávět příběh a děti budou doplňovat slova do vašeho příběhu.

Na facebookové stránce „Logopedie Prosek“ před třemi dny začala každodenní 30ti denní logopedická výzva. S Edou a s dětmi můžete tady plnit různé logopedické úkoly a procvičovat s dětmi komunikační i jazykové kompetence.

Obchod portál také nabízí pracovní listy ke stažení:

https://obchod.portal.cz/dokument/pracovni-listy-ke-stazeni/?fbclid=IwAR37Fe814GycuAN95Fshrz3tXkn45ywvXfeHqIzT-CqdwdUhc0DgvtglEU8

Rozvoj jazykový dovedností, jazykového citu můžete také rozvinou tvorbou rýmu v souvislosti s jarními květinami. Zkuste si jednu vybrat a naučit s eji nazpaměť :).

  • Výtvarná činnosti: 

Inspiraci naleznete na www.pinterest.com , přikládám nápady z této stránky k tvoření s dětmi – tedy rozvoji jemné a hrubé motoriky, procvičení správného úchopu, práci s barvami, stříhání či lepení s jarní tématikou.

  • Píseň

Zde v odkazu naleznete také písničky, které se s dětmi můžete naučit. Doporučuji k jarní tématice zvolit píseň „když jsem já sloužil“. Můžete si u písně s dětmi procvičit posloupnost, sluchovou paměť a zkusit vyjmenovat, co si v písničce postupně za sebou vysloužit. Můžete to také zkusit nakreslit.

https://decko.ceskatelevize.cz/kouzelna-skolka/pisnicky

  • Pracovní listy

Zasíla jsem Vám zasílala v příloze informačního mailu, najdete je také pod odkazem „Pracovní listy 03 březen“  


Zdroj:  http://www.predskolaci.cz/ke-stazeni

  • Grafomotorika

Pro předškoláky jsou vhodné pracovní listy s grafomotorickými prvky + tzv. „jednotažky“

„Jednotažkami“ procvičujeme vizuomotoriku i grafomotorika. Ke grafomotorickým prvkům i jednotažkám používáme vždy tužku, nejlépe trojhranou pro procvičení úchopu. Snažíme se tvar opsat jedním tahem několikrát, důležitá je volnost celé ruky i zápěstí. 

V druhém odkaze naleznete grafomotorický cvik i s básničkou. Je vhodné předtím procvičit prsty u ruce například s básničkou „každá ručka má prstíčky schováme je do pěstičky…“ Děti by ji měly znát, schválně zkuste J. Grafomotorický prvek můžeme nejdříve vyzkoušíme obtáhnout pouze prstem ve vzduchu, poté prstem na papíře a až poté přistupujeme k tužce.

https://dum.rvp.cz/materialy/pracovni-list-s-grafomotorickymi-cviky-hribatko.html

  • Pobyt venku

Při procházce jarní přírodou si zkuste s dětmi zahrát na detektivy a najít co nejvíce jarních květin a pojmenovat je. Můžete je poté také doma zkusit nakreslit. 🙂

Věřím, že jste již jste slyšeli o reakci České Televize na aktuální situaci projektem:

Věřím, že tyto odkazy budou přínosné nejen pro Vaše děti, ale i pro vaše žáky a studenty. Pro děti předškolního věku doporučuji „Nenudím se doma!“ a také pro inspiraci a přípravu příchodu do první třídy sledování „UčíTelky“ pro 1. třídu.

Doporučuji s dětmi o aktuálním dění také otevřeně mluvit a upevňovat hygienické návyky. V odkaze je situace hezky vysvětlena, přikládám.

https://decko.ceskatelevize.cz/koronavirus

Informace budou vyvěšeny i na webu v záložce modré třídy. Jsou také vloženy ve fotogalerii nové fotografie, pokud chcete s dětmi zavzpomínat.

Děkujeme Vám za pochopení a přeji pevné zdraví v této nelehké a nečekané situaci pro nás všechny.

Třídní učitelka modré třídy Mgr. Monika Zabystrzanová

Děkujeme za pochopení.

BŘEZEN

Vítáme jaro!

To, co jsme se v posledních dnech naučili jsme ukázali rodičům a dalším příbuzným na našich jarních dílničkách. Jelikož z předškoláků již brzy budou školáci, ukázali jsme rodičům scénku i taneček na téma „povolání“. Poté jsme zapojili rodiče do aktivit a to logopedické básničky a písně s pohybem. Rozdělili jsme se na 2 družstva „ping“ a „pong“ a rodiče a děti v písni vždy reagovali poskokem na místě. Užili jsme si spousty legrace a nakonec přivítali jaro jarní písničkou a pustili se do výroby jarních výrobků – košíčku, slepičky z kolíčků a čápa. Děkujeme za účast a skvělou atmosféru, moc se nám to všem líbilo! 🙂

Hned v úterý jsme se ještě stihli jít podívat na návštěvu do „červené“ základní školy. Děti z různých tříd si pro nás připravily programa a poté jsme se přišli podívat na výuku do první třídy. Prvňáčci nám ukázali, co se všechno naučili a poté si pro nás paní učitelka i s prvňáčky připravila úkoly v lavici. Prvňáčci nám s tím také pomáhali a my si vyzkoušeli, jaké to je sedět v lavici. Moc se nám tam líbilo a těšíme se zase září! 🙂

V týdnu jsme dále pokračovali ve vítání jara. Vzhledem k šířící se pandemii koronaviru jsme se s dětmi učili mýt si správně ruce a dodržovat hygienu.

Povolání

Kdybych nebyl zrovna tady, kým bych asi byl? Znělo naši třídou celý týden 🙂 . Zabývali jsme se prací, povoláním, řemesly. Řekli jsme si, kde rodiče pracují, přiřazovali jsme typické nástroje k povoláním a některá povolání jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži. Holky se proměnili na kosmetičky, kluci na opraváře a stavitele. V uších nám také zněla celý týden píseň „Hej ty, já jsem taky popelář“ a dětem se velice líbila.

Některé děti se také zúčastnily dalšího kola Numeráčků na MŠ Varenské, dostaly diplomy a jejich zábavné úkoly. Jsme rádi, že jsem naši Mateřskou školu mohl reprezentovat.

ÚNOR

Výtvarné hrátky

Ve čtvrtek 27.2.2020 nás navštívila umělkyně z galerie PLATO Ostrava s edukačním programem pro děti. Jaký je rozdíl mezi kresbou a malbou? Jak se stane kresba akcí? Kresba s překážkou a jiné zábavné techniky
současných umělců podporují mladé lidi a pedagogy, aby prostřednictvím současného umění lépe poznali sami sebe a druhé. Po krátkém úvodu a přípravě kreslící plochy děti kreslily se zavázanýma očima, nohama, malovaly s pomocí točící se káčou, koly autíček, pomocí fixky a CD, pomocí bublifuku… Pro inspiraci nám ukázala tvorbu současných umělců, jako jsou David Böhm, Jiří Franta nebo Ján Mančuška.

Co najdeme v knihách?

Tento týden jsme se od tance přesunuli ke knihám. Povídali jsme si o tom, co tam můžeme najít, jaké máme druhy knih a nezapomněli jsme ani na hudební knihy a svět notiček! Na konci týdne jsme našli ve třídě obrovské překvapení! Vrátil se k nám Monkey, který navštívil školy a školky po celém světě. Přinesl nám spoustu odměn a taky hodně úkolů. Dozvěděl se, že děti již budou školáci a tak si je hezky vyzkouší zábavnými úkoly, jestli jsou do školy už připravené! 🙂

Karnevalové hrátky

Masky, tance, barevné balónky, dětské výrobky a plno dětského smíchu! To nás všechno provázelo karnevalovým týdnem. S dětmi jsme si užili spoustu legrace a užili jsme si zábavu s klauny Modrého slona. Naučili nás nové tanečky, užili jsme si spousty legrace a užili si průvod masek. V každé třídě se to hemžilo různými zvířátky, pohádkovými hrdiny i filmovými hrdiny.  Děkujeme za zábavu a těšíme se zase příště!

Ovoce a zelenina

Začátkem února jsme se děrmi dostali k tématu „ovoce a zelenina“ z pohledu zdravého životního stylu, rozdělení do kategorií, rozdělení podle různých kritérií. Společně jsme si také vyzkoušeli udělat ovocný a zeleninový salát. Středobodem celého týdne se ale stalo natáčení pořadu „draci v hrnci“. Naše děti sehráli důležitou roli v dílu o skořicových šnecích a fazolové bábovce. Celý týden jsme proto také nacvičovali různé písně. Více už nebudeme prozrazovat a můžete se těšit na naše herecké výkony v dubnu na „déčku“. 🙂

LEDEN

S dětmi jsme také oslavili narozeniny některých dětí a užili se spousty zábavy!

Mobilní planetárium Ostrava 13.1.2020
V pondělí 13.1.20120 naší školku navštívilo Mobilní planetárium Ostrava. V tělocvičně připravili velký, vzduchem nafouknutý stan – malou planetární kupoli. Uvnitř planetária ležely děti na karimatkách s polštářkem pod hlavou. Dětem srozumitelnou formou (prostřednictvím pohádky O zvířátkách, která se chtěla podívat do vesmíru) vysvětlili základní jevy
astronomie. Děti se dozvěděly např. proč se na Zemi střídá den a noc, jak se jmenují fáze Měsíce, jak se jmenují nejznámější souhvězdí, nebo proč ve městě nemůžeme pozorovat hvězdy. Získaly další poznatky o vesmíru, galaxii, práci kosmonautů a družic. Dětem se pořad velmi líbil a myslíme, že si o tom budou vyprávět ještě několik dalších dní.Programu se postupně vystřídaly Zelená a Modrá třída.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Už lyžujeme!

Hned v prvním poprázdninovém týdnu v mateřské škole jsme s dětmi absolvovali lyžařský výcvik. Trochu jsme se báli, že budeme lyžovat na blátě, ale počasí nám přálo. Během celého týdne se z malých dětí stali úspěšní lyžaři, kteří se účastnili závodů a za mateřskou školu děti vybojovaly i krásná místa s oceněním. Děkujeme všem instruktorům za krásný zážiteka těšíme se někdy příště! Fotky z lyžařské výcviku naleznete v albu MŠ.

PROSINEC

Ježíšek přišel i k nám do naší školky!

V posledním předvánočním týdnu nás v mateřské škole potkalo spoustu krásných a příjemných událostí. Děti se zúčastnily muzikohrátek a za líbivých zvuků, tónů i úderů do bubnů přivolali vánoční atmosféru písní a koled. Ježíšek dorazil i k nám do mateřské školy a my si užili velké překvapení krásných dárečků, které nám nadělil pod stromečkem. Spolu jsme si také užili slavnostní oběd, notovali si koledy a uždibovali slaďoučkého cukroví. Poslední den jsme se s dětmi šli podívat na vánoční trhy a také na imitaci Betléma s živými zvířátky. My Vánoce ve školce hezky přivítali i oslavili a teď už můžeme jenom doufat, že Ježíšek dorazí i k nám domů.



Zpívání koled na Masarykově náměstí

Zpívání koled na Masarykově náměstí
Naše děti v pátek 13.12.2019 v 16,00 hodin vystoupily se svým vystoupením na Masarykově náměstí v rámci programu Ostravské vánoce. Tento program zajišťuje Centrum kultury a vzdělávaní v Moravské Ostravě.
Zazpívali jsme 5 koled (3 česky, 2 anglicky). Za svůj výkon byly děti odměněny potleskem, ale také sladkou dobrotou a volnou vstupenkou od pořadatelů. Vystoupení bylo úžasné, super, skvělé! Je to proto, že máme úžasné, skvělé, super děti!
Moc děkujeme rodičům, za ochotný přístup se zajištěním doprovodu, zapůjčení čepiček i zvonečků.
Jsme rády, že jsme spolu s Vámi mohli být u toho, vidět štěstí a zaslouženou
pýchu v očích Vašich dětí, když zpívaly před celou Ostravou, a společně se
s Vámi naladit na Vánoce. Bez Vás, a hlavně Vašich dětí, by to nešlo.
Paní učitelky Monika a Eva

Čertí hrátky

V prosinci jsme přivítali v naší mateřské škole Advent. Začali jsme pomalu zdobit mateřskou školu výrobky, ozdobili stromeček a začali trénovat na vánoční besídku a vystoupení. Děti se také zúčastnily preventivního programu agentury Renarkon o kamarádství porozumění a vzájemné pomoci. S dětmi jsme se zašli také podívat na výstavu Betlémů a vánočních stromečků zdejších mateřských a základních škol. Výstavu vřele doporučujeme navštívit. Po cestě zpátky jsme také procházeli zdejšími vánočními trhy a prohlíželi vánoční stánky.Byli jsme také pozváni na Vánoční besídku ZŠ Nádražní, kde jsme se mohli naladit na vánoční atmosféru.

V týdnu nás také přišel navštívit Mikuláš s andělem a čertem a přinesli dětem hezké dárečky. Celý výstup byl natáčen Českou Televizí. Na záznam se můžete podívat na tomto odkazu. Reportáží můžete najít více v událostech regionu.Na konci týdne jsme s dětmi také napekli perníčky, které budou pro mnohé z vás překvapením 🙂

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/419231100031205-udalosti-v-regionech?index%5B%5D=737569&x=60&y=13

LISTOPAD

Poznáváme lidské tělo!

Naši třídu tento týden zaplavily různé vědomosti, zajímavé otázky dětí o lidském těle. Děti zvídavě nahlížely do různých knih a encyklopedií, pozorovaly funkci různých soustav a se zájmem poslouchaly, jak to v lidském těle všechno vlastně funguje. Vysvětlili jsme si také význam sportu, odpočinku, zdravého životního stylu a podívaly se bacily a vitamíny. Společně jsme si vyrobili ruku, která vypadalo jako na rentgenovém snímku a poskládali si vlastní puzzle s lidským tělem. Dali jsme si také „pořádně do těla“ a 2x navštívili tenisovou halu. Věřím, že dětská zvídavost pokračovala i doma a že jste i vy sami museli doma odpovídat na spoustu zajímavých dotazů :).

Martin jede, zimu veze!

Martin k nám přijel na bílém koni a podle tradice měl dovézt sníh. Vypadá to zatím, že nám donesl zpětně babí léto :). My ve školce jsme si ale i přesto svatomartinského koně vyrobili a naučili se vázat uzlíky pomocí koňské hřívy. Pověděli jsme si také tradice, které se pojí se svátkem Svatého Martina a dělali jsme si chutě na Svatomartinskou husu, koláčky a pořádnou tancovačku! Děti si také vyzkoušely spolupracovat ve společných aktivitách a společná práce se jim velmi povedla. Procvičovali jsme poznávání čísel, počítání, přiřazování a také skládání dle vzoru a také počítání přírodnin v parku. Na konci týdne jsme si vyzkoušeli další lekci metodu dobrého startu, tentokrát jsme rytmizovali v ¾ taktu na píseň „okolo Třeboně“, kde se také koně pásli, jen né ti Svatomartinští 🙂


ŘÍJEN

Halloween

Ve čtvrtek 31.10.2019 starší děti z Modré a Zelené třídy přišly svým mladším kamarádům z Červené třídy a Žluté třídy zazpívat halloweenskou píseň Baby shark. Byly oblečeny do halloweenských kostýmů, ale červenáčci a žluťásci nevěřili vlastním očím. Dokonce někteří nepoznali ani svou vlastní paní učitelku z angličtiny. Za svou statečnost všechny děti dostaly želé bonbón.

Začarovaný les

21.10 – 31.10.2019

Tento týden jsme se s dětmi vydali objevovat tajemství stromů. Přečetli jsme si pohádku o krtečkovi, který se účastnil lesní slavnosti a loučil se na zimu se stromy a vysvětlili si jaký je rozdíl mezi listnatým i jehličnatým stromem. Pověděli jsem si také o čarodějnici, která stromům místo kořenů přičarovala nohy a dozvěděli jsme se, k čemu stromy mají kořeny. Využili jsme krásného počasí a vymýšleli v parku různé podzimní aktivity i výrobky ve školce – dělali jsme listové kytice, vytvářeli hromady listí a také stromy zdobili. Celý předprázdninový týden jsme uzavřeli účastí loutkového divadla v kterém jsme se dozvěděli důležitosti kouzelných slovíček.

Co roste v zahradě a v sadě

7-11.10.2019

S dětmi jsme si tento týden povídali o ovoci a zelenině. Naučili jsme se taneček „ovocný rock’n’roll“, naučili se dramatizovat báseň brambora a notovali si píseň Lečo. Dětem se moc píseň líbila a společně jsme si ukazovali obrázky zeleniny, které se v leču objevují. Děti si vyslechly pohádku, jak se zajíc stal zahradníkem a jak se jednoduše naučil rozeznávat ovoce a zeleninu (co roste na stromě a co roste v záhoně). I nám se ve školce obrázky nějak pomíchaly a museli jsme je společně rozdělit. Děti si také vytvořili „podzimní hostinu“ z přírodnin v parku a moc jsme si na ni pochutnali. Prohlíželi jsme si také různé časopisy a kuchařky s recepty a dělali si tak chutě na něco dobrého. Na konci týdne jsme se proměnili na různé zvířata a osoby a dramatizovali jsme pohádku a velké řepě. Dětem se dramatizace moc líbila a také jsme si procvičili pojmy „první, poslední, hned před, hned za“. Pracovní list jsme si ale nestihli vybarvit, tak jej děti dostali domů. Tak schválně, zkuste, jestli vám děti pohádku podle pracovního listu převypráví na dobrou noc! 😉 

Žížala sem, žížala tam, žížala, kam se podívám!

Děti z mateřské školy Blahoslavovy měly možnost nahlédnout pod pokličku kompostování. A to doslova díky kalifornským žížalám zakoupeným v rámci projektu „Co se stane když…“. Společnost OZO Ostrava s.r.o. totiž již potřetí finančně podpořila mateřskou školu Blahoslavovu, tentokrát v rámci Tematických výzev 2019 „Nový život starým věcem“, kdy díky její podpoře došlo ve školním roce 2019/2020 k zakoupení vermikopostéry s kalifornskými žížalami.

V projektovém týdnu jsme si s dětmi povídali o žížalách a jejich životě. Kalifornské žížaly ve vermikompostéru nám zpracovávají bioodpad, který každý den ve školce vytváříme. Děti celý proces mohou pozorovat a objevovat tak zákonitosti přírody. Mateřskou školu jsme si také vyzdobily tematickými výrobky a zapojili se k nám rodiče i celý personál mateřské školy. Celý týden vyvrcholil představením písní, básní i tanečků dětí a my jsme pomalu začali měnit žížalí výzdobu za tu podzimní. Doufám ale, že se našim žížalám bude u nás i nadále líbit!

ZÁŘÍ

Poznáváme a objevujeme podzimní svět!

30.9.- 4.10.2019

S dětmi jsme ve školce objevovali podzimní svět a všechny krásy v něm skryté. S dětmi jsme si probrali jaké máme roční období, jaké jsou mezi nimi rozdíly a co je pro každé období typické. Povídali jsme si také o podzimním počasím, aktivitách i typických znacích podzimu. Poprvé jsme zahájili letošní tenisový maraton, na který se děti i pan trenér moc těšily. Děti se učily hlavně pracovat s míčkem a vyzkoušely si různé techniky. Vždy také probíhá rozcvička, překážková dráha a nácvik technik hraní tenisu.

Ve středu jsme s dětmi zavítali až do daleké městské knihovny. Knihovníci dětem ukázali studovnu, ve které jim představili encyklopedie s různými podzimními zajímavostmi. Ukázali dětem také půjčovnu a předali dětem, jak se máme chovat ke knihám. Řekli nám také o tom, jak to v knihovně funguje. Poté si pro nás připravila paní knihovnice pohádku s obrázky, takže děti byly součástí vyprávěného příběhu a volně se zapojovaly do celého děje a hádaly, jak to vlastně dopadne. Nakonec jsme si mohli půjčit libovolné knihy a listovat jimi. 

Po cestě zpátky jsme se snažili posbírat co nejvíc kaštanů pro zvířátka a udělali si hezkou procházku. Ve školce na nás také čekal vzkaz od Monkeyho, který se nachází v Německu. Popisoval nám, že u nich také již začal podzim a že se tam dějí zajímavé věci. Padají listy, zvláštní hnědé věci s čepičkou a také v pichlavé postýlce. Monkey děti také pochválil, že mu dobře zabalili kufr na cestu, protože už potřebuje teplejší věci a také často deštník. Vzkazem od Monkeyho jsme mohli porovnat, že i u nás podzim probíhá stejně. Děti slíbily, že Monkeymu také pošlou nějaký vzkaz, či obrázek. Těšíme se na další zprávy z cest! 

Kam patříme?

9.-13.9.2019

S dětmi jsme si tento týden povídali o tom, kam patříme. Ukazovali jsme si naši Českou republiku, povídali si o zajímavostech v naší zemi a také jsme si řekli typické znaky pro Českou republiku. Děti nás překvapily, protože z výletů znaly spoustu míst i zajímavostí. Povídali jsme si také o různých druzích obydlí a dokreslili si domečku v pracovním listu. Společně jsme vytvořili planetu Zemi s našimi kamarády. 

Bylo nám trochu smutno po našem monkeym, protože už se vydal na dalekou cestu kolem světa. Na konci týdne jsme mu ale zavolali a prozradil nám, že docestoval do sousedního Polska a že i u nich už pomalinku začíná podzim. Některé děti na konci týdne za razítka dostaly další indicii – tentokrát vlajku Polska, kterou si nalepili do svého cestovního pasu. 

Oslavili jsme společně také narozeniny Claudinky a Ondráška a dali si dobrotky, které přinesli. 

Těšíme se na další týden, který bude ve znamení žížal, bio odpadu, kompostování a spoustu dalších zajímavých věcí.  

Komentáře jsou uzavřeny.